Discus med yngel

Har et par discuser som til stadighet legger egg. Det ene paret får ikke til noe annet enn egg, antagelig så er det to damer. Det andre paret har fått fram larver/yngel mange ganger. Men en dag så jeg at det forsvant yngel i det innvendige filteret. Og etter at kontakta ble dratt ut så kom det til yngel etterhvert. Kjempemoro og se hvordan de nå har tatt seg en runde i akvariet foreløpig så har de kommet seg til midten. Det andre paret har tatt beslag av den andre siden.

Har hatt intensiv foring med artemia en periode her, noe som også Keisertetraen har satt stor pris på. Keisertetraen produserer noen nye yngel med jevne mellom rom så jeg har en jevn stamme av dem hele tiden. Har hatt samme stamme i over 20 år.

Skal bli spennende og se hvordan det går med de små når foreldrene blir lei, kanskje de vil berge seg. Kan ikke se at de spiser noe annet enn artemia enda. De tar ting i munnen men det ser ut som det blir spyttet ut. Foreldrene spiser bare røde mygglarver og bittelitt av oksehjerte. Er klar over at det ikke er optimalt for vekst av discus yngel og la de gå i et akvarie med andre fisk osv.

Jeg har et webcam som står på stort sett hele tiden på et eller annet akvarie jeg har, men nå er det Discusen som får oppmerksomheten til webcamen.
Hvis andre vil se så er linken under her.
Har en youtube video av det samme akvariet som på webcamen, men her er det bedre kvalitet.

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap