Fisker som går sammen med kampfisk?

Hvilke fisker kan gå greit sammen med kampfisk? Kan feks molly gå sammen med dem ?
Er et 60 L jeg har.
Om du søker på kampfisk her på søkefeltet eller går inn på Kunnskap-Fiskebasen og skriver inn kampfisk. Så går du inn på den riktige arten du også videre på en kolonne som heter Akvarievenner.
Der kan du finne noen fine fisker som skal passe sammen med Kampfisk, men husk at du også sjekker hvor stort akvarium de må ha, GH, PH og tempratur sånn at du får fisk som passer til hva du har.

Og utifra den så skal Molly ha:
PH i vannet: 7.0 - 8.2
GH (Hardhet): 11 - 30o dH

Og Kampfisk splendens skal ha:
PH i vannet: 6.0 - 7.5
GH (Hardhet): 0 - 12o dH
Man må se på listen med "akvarievenner" med kritisk blikk, for det som står der er bare det andre har registrert sammen med. Det betyr ikke at disse artene nødvendigvis passer sammen...

Mollyer vil helst ha salt i vannet, og det vil ikke kampfisk, så det nok ikke den beste matchen uansett...
Sissimor
Man må se på listen med "akvarievenner" med kritisk blikk, for det som står der er bare det andre har registrert sammen med. Det betyr ikke at disse artene nødvendigvis passer sammen... Mollyer vil helst ha salt i vannet, og det vil ikke kampfisk, så det nok ikke den beste matchen uansett...

Hmm, skal mollyer ha salt i vannet ? Hadde ikke noe salt i vannet når jeg hadde mollyer.
ser da ikke ut som at ph og gh verdiene er så ille heller ?
Men har dere ikke noen forslag til hvilke fisker som går godt sammen med kampfisk da ?
Skal du ha disse sammen, så blir det veldig på tålegrensen for begge artene. Personlig vill jeg valgt noe annet...
Sammen med kampfisk passer div maller og rolige, små stimfisker.
Sissimor
Sammen med kampfisk passer div maller og rolige, små stimfisker.

Forslag til rolige stimfisk da ?
Dronningrasbora eller stjernedanio
Så kommer det litt ann på personligheten til kampfisken også, vil jeg tro. Noen kampfisker er veldig passive og går overens med det meste, mens andre er veldig aggressive. De har sterke personligheter så man kan få mye "rart" (ikke nødvendigvis negativt, det er jo slik de er, hehe) Jeg hadde en liten pjokk av en kampfisk men han var såpass "på hugget", han beit snegler som hadde for stor fart, han nappet i hånden min om eg stakk den neddi for å fikse noe, osv. Jeg prøvde ikke å ha han sammen med andre fisk.. mest fordi jeg først trodde han var så stakkarslig og uskyldig, siden han var så liten og skral, hehe.

Men jah, det er vel en god del akvarister som har kampfisk sammen med rolige stimfisk, som Sissimor sier, dronningrasbora, kileflekk rasbora også kanskje.

Kanskje neontetra/kardinaltetra eller kardinalfisk? Kan ikke si det med sikkerhet da
Har mine med molly, null stress
Men veldig individuelt dette med hva de kan gå med, for det er noen som er sinnsykt hissige - og noen som er litt mer bedagelige. eneste jeg isåfall kan anbefale er å teste ut å se om det går.
Jeg har mine kampfisker sammen med scalarer div.guramier og corydoraser.
Det går helt greit,men jeg tror det har litt å si på str.av karet også.
Hvis du skal ha samboere til en kampfisk i en 60 liter,så vil vel små rolige
stimfisker passe bra
I en 60l ville jeg gått for en type stimfisk, hva med Moskito rasbora? De har jeg hatt sammen med hell tidligere.

Nå har jeg mine sammen med honninggurami i en 120l, men ville ikke hatt dem sammen i noe så lite som 60l. Har forøvrig dårlig erfaring med neontetra og kampfisk, hvor neontetraene fikk for seg etter flere uker at de skulle nappe kampfisken i hjel i løpet av en natt.
Litt lyst å prøve noen få mollyer sammen med en kampfisk jeg, trenger jo ikke så mange. Mn hvordan er dvergguramien med kampfisken da tro?
Det skal altså ikke være noe problem, mine kamper ble alltid tryggere når det var aktive fisk rundt den. Har selv 8 mollyer med kampfisken min i 75 liter, så er ikke mye forskjell Har også hatt kampfisk sammen med aktive fisk som gerra rufa, å det har gått supert. Skjønner ikke helt hvorfor aktive fisk skulle "skremme" kampfisken :P aldri skjedd her.
har også hatt dverggurami med kampfisk i 120 liter, gikk også veldig fint
Kileflekk rasbora og ansistrus
Jeg har kileflekk rasbora og ansistrus sammen med en kampfisk, og det går veldig bra. Kampfisken ser ut til å trives mye bedre enn da han var alene.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap