Går neontetra med kampfisk?

Hei,
Jeg har akkuratt for en halvtime siden fått kampfisk og lurer på om neontetra gå med kampfisk?
Hvor stort er karet ditt? Jeg tror det skal gå greit hvis det er stort nok, og det er en del planter for tetraen å gjemme seg i. Kampfisken jager nok tetraen vekk om de er for nære territoriumet hans.

Jeg har ikke så mye erfaring fra kampfisk, så kanskje jeg tar feil.
Hansiman
Hvor stort er karet ditt? Jeg tror det skal gå greit hvis det er stort nok, og det er en del planter for tetraen å gjemme seg i. Kampfisken jager nok tetraen vekk om de er for nære territoriumet hans. Jeg har ikke så mye erfaring fra kampfisk, så kanskje jeg tar feil.

Bilder er på siden!

20 liters kar.

20L er altfor lite for neontetra.

Jeg har dårlig erfaring med neontetra og kampfisk. Gikk greit i noen dager, helt til tetraene bestemte seg for å ribbe hele halen til kampfisken. Da gikk de i en 200l.
Ok, takk!
PS:
syns du han er fin??
Gratulerer med ny kampfisk, ja! Han var veldig fin, likte fargene hans
veldig fin ja. Men som nevnt, så vil ikke neontetra passe i det akvariumet.
Noe andre fisk som går fint da??
Ville ikke hatt flere fisk sammen med han der, nei. Det er det nok litt lite plass for.

Har selv en crowntail i en 19l. Hva med noen snegler, eplesnegle eller sulawesisnegle, kanskje? Jeg har min sammen med kirsebærreker, men ser at han spiser de minste. Så det er jo alltids en risk for at han finner ut at han kan ta de store og, når han blir husvarm. Kjøpe min også i går
Hva er de forskjellige prisende for snegler da??
Det kommer vel helt an på hvor du kjøper de, tenker jeg. Har sett snegler for 39,- og oppover i butikken. Er også noen som selger under rubrikk her, det er rimeligere.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap