Kampfiskynglene er 3 dgr gamle. når må pappa ut av akvariumet?

Har ikke hatt kamfiskyngler før - men nå er nurkene her... De er 3 dager gamle, svømmer litt - men jeg er engstelig for at pappaen skal begynne å spise dem etterhvert. Når må han flyttes til eget akvarium? Andre tips til yngler/for`og likn. mottas med takk Hilsen en stolt bestemor til ca 100 babyer...
Grattis

Jeg pleier å la faren være i karet ca en uke, så lenge han ikke spiser dem. Det er mange som har begynt å la faren få bo i karet sammen med yngelen til de er flere mnd gamle.

I vill tilstand er det faren som oppdrar dem, de bor i territoriet hans til de er klare til å danne sine egne territorier.

Jeg forer med frossenfor fra de er noen dager gamle. Vet det er mange som sier man må fore med artemia eller mikroorm osv, men det hadde jeg aldri noen suksess med. Det var først da jeg ga opp og bare puttet oppi frossenfor til sneglene at de faktisk vokste opp. Virvler det skikkelig rundt slik at det løses opp i små biter, og i tillegg hadde jeg masse javamose i karet som det bor mikroorganismer i.
Mater med Liquifry No 1, er det godt nok ?

Hvilket frossenfòr bruker du, forresten ??
Takk for svar Mater for tiden med Liquifry No 1, er det godt ?

(Bare en liten tillegs ting ... ser allerede at noen av ynglene er hvite, mens noen andre er svarte, har det noe å si ?)
Har aldri brukt liquifry, så det vet jeg ikke noe om :/

Jeg bruker litt forskjellig frossenfor, vanligvis har jeg liggende for beregnet på selskapskar, discus, cicklide, oksehjerte, artemia osv. Det er dette jeg forer alle fiskene mine, så jeg kjøpte ikke noe spesielt til yngelen.
Hvordan fikk du hannen til å lage et bobblerede?
Heisann Satt oppi ett lite eikeblad til hannen, så startet han med en gang
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap