Rar hanguppy som svømmer opp og ned glasset

Jeg har en rar hanguppy som svømmer opp og ned glasset, og jeg har jo bare hørt at jenteguppyene gjør det før de føder... Så hva kan det være med han?
Bump, alle verdiene er bra.
det kan være stress eller sykdom. det er det jeg har vært borti . men er det kun for en liten stund trenger det ikke være noen ting
Tedost
Jeg har en rar hanguppy som svømmer opp og ned glasset, og jeg har jo bare hørt at jenteguppyene gjør det før de føder... Så hva kan det være med han?

Hva slags andre fisk har du i det samme akvariet?
Når en fisk begynner å suse opp og ned i et hjørne i en sånn ensformig transe nærmest, tyder det på høyt stress. Noe plager fisken. Det første jeg tenker på, er at du har noen fisk i karet som liker å jage eller plage guppyhannen din. Dessverre er ofte guppyhanner utsatt for dette, siden de har så langt og flott, feiende slør. Dette frister f.eks. barber veldig, og de jager guppyene og nafser i halen på dem. Dette stresser guppyen veldig, selvfølgelig.

Så spørsmålet er jo da, hva slags fisk har du i akvariet ditt og hvor mange av hver sort? Hvor stort er akvariet og hvor lenge har du hatt det i drift?
Han hadde bare guppyer der. Nå er det kommet en L144 i karet for å bidra med litt renovering/algespising.

Litt høy nitritt har han nå, men ikke da hanguppen holdt på slik som verst. Jeg er ikke så ofte på rommet til Tedost og studerer, så jeg er ikke sikker på om han fortsatt holder på slik.

Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Utne
Reklame for plussmedlemskap