Salmiakkmetoden - ingenting skjer?

Hei, alle sammen! Dette ser ut som et nyttig og hyggelig forum! Håper noen vil ta seg tid til å svare meg.
Jeg er komplett nybegynner og prøver meg på salmiakkmetoden. Jeg fylte i sand/grus, vann og satte i noen planter for fem dager siden. Neste dag puttet jeg i litt salmiakk og kjøpte teststrips på dyrebutikken.

Nå har jeg puttet i litt salmiakk hver dag og testet hver dag, og det skjer ingenting!

Verdiene er (iflg teststripsene) omtrent helt konstante:

Cl = ca. 0,4 (vanskelig å se, siden fargen ikke ligner helt på noen av firkantene på boksen - men noe mellom 0 og den første tror jeg)
Ph = ca. 7
Kh = 3
Gh = 0
NO2 = 0
NO3 = 0

Jeg har ingen fisker i akvariet.

Det eneste som svinger litt fra dag til dag, er Ph, den har variert litt fra ca. 6,4 (i begynnelsen) til ca. 7,2.

Jeg leser at andre ser en ganske rask bakterieutvikling, algevekst, etc.? Hvorfor skjer det ikke noe i akvariet mitt?

Takknemlig for svar!
Hei!!

Det har bare gått noen dager. Du må nok vente lit lengre før det begynner å skje ting
Hvor mange liter er karet dit, og hvor mye salmi har du oppi??
Hadde du hatt tester for Amoniakk, så hadde du fått utslag.

Det tar tid før amoniakk blir til NO2.
Det vil også ta tid fra du får NO2 til du kan måle NO3.
Tilslutt må du vente til at NO2 blir borte, og du bare kan måle NO3.
Jeg brukte nærmere 4 uker sist jeg brukte metoden.

Jeg hadde et kar på 160l og tilsatte hver dag 5ml salmi.
Hei, takk for svar! Akvariet mitt er 70 liter. Jeg har puttet oppi circa 1/10 til 1/4 teskje (dvs. 0,5 - 1,25 ml) om dagen. Men jeg har brukt Albi, som har en svakere konsentrasjon enn Salmi. Den skal også, ifølge innholdsdeklarasjonen, bare inneholde ammoniakk og vann, men jeg har nå begynt å lure på om den inneholder noe mer likevel, siden jeg ikke har sett noen resultater.