Hei, som nevnt i en annen tråd har jeg tenkt til å sette opp et nytt akvarie så fort jeg/vi flytter inn i den nye leiligheten rundt 1 oktober (senest). Planen er å ha et akvarie på 250-400L, slik det ser ut i dag blir det et vanlig møbelkar. Det jeg har funnet ut av at jeg skal ha i akvariet så langt er
Indisk kloreke. 10-20 individer tenkte jeg.
Indisk glassmalle. Antar det ville bli rundt 10-20 stykk. Men er ikke helt sikker på om jeg skal ha glassmalle, så jeg får se hva jeg tenker når jeg først får rigget meg ordentlig til.
Planen er også å ha en annen stimfisk på rundt 20-50 individer, vet ikke helt hva enda.
I tillegg til dette kunne jeg tenke meg noe større fisk, enten 1-5 stykk. Spørs helt hva slags type og hvordan den vil fungere med de andre fiskene.
Noen som har noen tips til hva jeg burde ha i akvariet? Hvike fisk fra asia burde jeg velge som vil passe inn i denne settingen? Glassmallene er jeg som nevnt ikke helt sikre på, mens kloreke SKAL det være i akvariet.
Hva tenker dere? Tar gjerne imot tips om planter osv som passer i et asiatisk kar.