Ny på forumet

Hei!

Jeg er ny her på forumet så jeg tenkte jeg skulle skrive litt om meg selv.

Jeg har drevet med ferskvanns akvarier for en del år tilbake, da mest med chiclider av div arter. Har de siste årene hatt saltvannsakvarie som har vært forholdsvis vellykket, innen saltvannshobbyen har jeg hatt spesielt stor interesse innen filtrering av disse akvariene. Litt spesielt kanskje, men det er da filtreringsmetoden "algescrubbere" som jeg har vært mest opptatt av. For meg har algescrubber som filtreringsmetode fungert meget bra som eneste filter i karet.

Vel, nok om det som har vært, jeg har nå tatt en avgjørelse og avsluttet mitt saltvannskar. Jeg har bestemt meg for og begynne med ferskvann igjen slik jeg gjorde for en del år tilbake. Har et nytt ADA kar i bestilling med målene 75x45x45cm, har fryktelig lyst til og prøve meg på et så kallt "hollandsk" plantekar.

Gleder meg veldig til dette og kommer sikkert til å ha en del spørsmål etter hvert da jeg er litt rusten på ferskvann, og etter det jeg ser så er det mye nytt siden den gang jeg holdt på med dette sist

Ser frem til og være bruker av dette forumet.

Jnad
Velkommen skal du være og det høres veldig spennende ut med et hollandsk plantekar.
Her håpes det på masse bilder underveis
Plussmedlem
Velkommen hit...

Hollandsk plantekar? Det må du forklare litt mer om.....
Takk for det
Sølvi Gullaksen
Velkommen skal du være og det høres veldig spennende ut med et hollandsk plantekar. Her håpes det på masse bilder underveis :)
Slik jeg har forstått det så er dette eksempel på såkalte "hollandske" plantekar, mulig jeg har misforstått, men uansett så er det noe slikt jeg drømmer om. Regner selvfølgelig med at jeg ikke kommer til å oppnå samme resultat, men jeg håper det i alle fall kan bli grønnt, og da tenker jeg ikke på alger

Jnad
Dette er utrolig vakkert, og veldig spennende!
Kan du ikke lage en personlig tråd som vi kan følge med på dette?
Lykke til
Velkommen til forumet.
Blir spennende å følge med om du lager en tråd for prosjektet ditt ja
Hei!

Ja jeg kommer til og lage en personlig tråd om karet mitt når jeg kommer litt mer i gang. Begynner snart bygget av bordet til ADA karet jeg venter på, har vært på IKEA i dag og kjøpt en heltre benkeplate som skal være under karet. Selve konstruksjonen som skal bære vekten av karet blir en sveiset stålramme, denne skal igjen kles med ferdigmalte panel plater. Har god tid da levering av karet ikke er før i september, antageligvis sent i september, men tenkte jeg skulle ha bordet ferdig til karet kommer, håper målene på karet stemmer

Jnad
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap