Klubbmøte i Bergen Akvarieklubb (29.08.2012)

Husk høstens første klubbmøte onsdag 29. august kl 19.00 i Gimlehallen.
Se klubbens hjemmeside for mer info fremover...

Vi avslutter kvelden med klubbauksjon som vanlig, noen som har noe spennende å ta med – bruk plassen under...

Har selv overskudd av følgende etter sommeren som jeg skal prøve å få fanget inn til møtet: Rineloricaria eigenmanni, Corydoras Panda, Corydoras Venezuelanus, Aspidoras sp. C125, Endlers Japan Blue, Endlers Full Red, Heros sp. "Red Shoulder", Ancistrus sp. Albino, Ancistrus sp. "Super Rot" og mye levendefôr som dafnier, whiteworms, melorm, bananfluer osv...
Bacopa monnieri, rotala rotundifolia (och kanske c. habrosus)
Det ska bli gøy.
Tar nog med lite planter: Bacopa monnieri och Rotala rotundifolia. Det börjar bli svårt att se pansarmalarna.
Det blir eventuellt några Corydoras habrosus, men det beror på om någon är intresserad och framförallt om jag lyckas fånga dem...

Vi ses där!
Ser ut til å komme mye spennende på denne auksjonen ja ,så her er det bare å stille opp folkens.
Selv har jeg ikke mulighet til å komme denne gangen pga. ferie ,litt ergerlig i grunnen.
@johan
…trenger masse flyteplanter så ta med noen av de plantepakkene dine... Har noen lekre Koi Sverddrager som jeg trenger litt yngelskjul til frem til jeg får tid til å bygge en skikkelig skillevegg i karet…
@lars
Masse planter er to forskjellige ting for deg og meg. Du har ett par tusel liter akvarievann mer än jag har.
Just nu har jag ikke mye Hydrocotyle, eftersom jag nästan rensade ut allt och sålde. Jag hoppas att någon annan kan hjälpa dig med f eks Pistia stratiotes.
Men än så länge verkar det ju som om bara du och jag skall komma på mötet...
Om det bare blir vi to så får jeg iallfall plantene billig på auksjonen...

Denne gangen er det "masse planter" som for vanlige mennesker, skal bare fylle opp en 130l i første omgang...
@Lars: Jag får väl sätta minimipris på posen.
@alle i BAK: Rydd ut lite planter ur akvarierna och ta med till mötet!
Satser på å ta turen i kveld.
Tar da med mengder med Jægersnegler som er det eneste jeg har overskudd av.
Jegersnegler får jeg aldri nok av så det er knall...

Tar med et Ancistrus Albino par, noen Eigenmanni grenmaller, Corydoras ungfisk, levendefor og noe flyteplanter...
Jag hinner nog inte få med mig någonting till auktionen (och för säkerhets skull borde jag kanske lämna plånboken/lommeboken hemma).
Alt kan ordnes med en "Her og Nå" konto, vet du....da trenger du ikke lommebok eller økonomisk sans...
Tar med noe platyer og L144 hvis jeg får tak i noen.
Hmm, gikk faktisk i pluss etter dagens møte. Lave objektspriser i kveld, endte opp med 50+ Jegersnegler for 40,- ikke gale det....
Skäms nästan för att berätta om mina lyckade skambud på 5+1 Corydoras venezuelanus (den med konstig oppförsel har "nedsatt" syn på ena ögat) och Rineloricaria eigenmanni (sexti pengar och hundratio pengar)...

De har acklimatiserat sig och utforskar de nya omgivningarna respektive tittar på dem (gjett vem som gör vad).

Ha en fin kväll!
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap