- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Klubbmøte i Bergen Akvarieklubb (29.08.2012)
Klubbmøte i Bergen Akvarieklubb (29.08.2012)
Husk høstens første klubbmøte onsdag 29. august kl 19.00 i Gimlehallen.
Se klubbens hjemmeside for mer info fremover...
Vi avslutter kvelden med klubbauksjon som vanlig, noen som har noe spennende å ta med – bruk plassen under...
Har selv overskudd av følgende etter sommeren som jeg skal prøve å få fanget inn til møtet: Rineloricaria eigenmanni, Corydoras Panda, Corydoras Venezuelanus, Aspidoras sp. C125, Endlers Japan Blue, Endlers Full Red, Heros sp. "Red Shoulder", Ancistrus sp. Albino, Ancistrus sp. "Super Rot" og mye levendefôr som dafnier, whiteworms, melorm, bananfluer osv...
Se klubbens hjemmeside for mer info fremover...
Vi avslutter kvelden med klubbauksjon som vanlig, noen som har noe spennende å ta med – bruk plassen under...
Har selv overskudd av følgende etter sommeren som jeg skal prøve å få fanget inn til møtet: Rineloricaria eigenmanni, Corydoras Panda, Corydoras Venezuelanus, Aspidoras sp. C125, Endlers Japan Blue, Endlers Full Red, Heros sp. "Red Shoulder", Ancistrus sp. Albino, Ancistrus sp. "Super Rot" og mye levendefôr som dafnier, whiteworms, melorm, bananfluer osv...
Postet 16.08.12 kl 14:52
Endret: 16.08.12 kl 14:54
Bacopa monnieri, rotala rotundifolia (och kanske c. habrosus)
Det ska bli gøy.
Tar nog med lite planter: Bacopa monnieri och Rotala rotundifolia. Det börjar bli svårt att se pansarmalarna.
Det blir eventuellt några Corydoras habrosus, men det beror på om någon är intresserad och framförallt om jag lyckas fånga dem...
Vi ses där!
Tar nog med lite planter: Bacopa monnieri och Rotala rotundifolia. Det börjar bli svårt att se pansarmalarna.
Det blir eventuellt några Corydoras habrosus, men det beror på om någon är intresserad och framförallt om jag lyckas fånga dem...
Vi ses där!
Postet 21.08.12 kl 14:55
Postet 21.08.12 kl 15:21
@johan
…trenger masse flyteplanter så ta med noen av de plantepakkene dine... Har noen lekre Koi Sverddrager som jeg trenger litt yngelskjul til frem til jeg får tid til å bygge en skikkelig skillevegg i karet…
Postet 27.08.12 kl 12:47
@lars
Masse planter er to forskjellige ting for deg og meg. Du har ett par tusel liter akvarievann mer än jag har.
Just nu har jag ikke mye Hydrocotyle, eftersom jag nästan rensade ut allt och sålde. Jag hoppas att någon annan kan hjälpa dig med f eks Pistia stratiotes.
Men än så länge verkar det ju som om bara du och jag skall komma på mötet...
Just nu har jag ikke mye Hydrocotyle, eftersom jag nästan rensade ut allt och sålde. Jag hoppas att någon annan kan hjälpa dig med f eks Pistia stratiotes.
Men än så länge verkar det ju som om bara du och jag skall komma på mötet...
Postet 27.08.12 kl 14:28
Postet 27.08.12 kl 16:46
Postet 28.08.12 kl 11:50
Postet 29.08.12 kl 10:10
Postet 29.08.12 kl 15:32
Postet 29.08.12 kl 16:12
Postet 29.08.12 kl 16:27
Endret: 29.08.12 kl 16:27
Postet 29.08.12 kl 17:31
Postet 29.08.12 kl 22:16
Skäms nästan för att berätta om mina lyckade skambud på 5+1 Corydoras venezuelanus (den med konstig oppförsel har "nedsatt" syn på ena ögat) och Rineloricaria eigenmanni (sexti pengar och hundratio pengar)...
De har acklimatiserat sig och utforskar de nya omgivningarna respektive tittar på dem (gjett vem som gör vad).
Ha en fin kväll!
De har acklimatiserat sig och utforskar de nya omgivningarna respektive tittar på dem (gjett vem som gör vad).
Ha en fin kväll!
Postet 29.08.12 kl 23:36