To reker og tre snegler (40litern)

Heisann, jeg har nå gådd i skaffelse i to reker...
Husker desverre ikke hva de heter, men kan finne ut av det i morgen! Skulle ønske jeg skreiv opp hva de het!

Gjikk til anskaffelse på et lite 40 liters akvarium for ca en mnd siden, det har stådd å gådd siden da. Har noen planter i det, grus(?), å en liten kjegle pluss at jeg venter på tre eple-snegler.
Vi hadde et større et hjemme, et gammelt ett - tror det var på ca 100 liter om jeg ikke husker feil, men det klarte jeg altså å miste ned kjellertrappa når jeg skulle bære det opp - så det ble i tusen knas! Uflaks kaller man det.. hehe...


Men nok om det,
har et par spørsmål :

Reker, er de sneglevennlige ?
-om ikke så får jeg låne et annet akvarium for å ha de i!
-hun dama på dyrebutikken sa det skulle gå helt fint. Men av dårlig erfaring med dyrebutikkfolk så spør jeg her

-Er det noe mer reker trenger ?


Reker og snegler er ikke noe problem. Går helt fint sammen. Reker liker å spise på f.eks javamose eller algekuler, så det er nok et godt tips å ha i akvariet. Du kan også mate sneglene med f.eks agurk eller squash skiver. Mine snegler elsker dette.

Lykke til.
Har 9 eplesnegler og masse tiger-reker i samme akvariet (på ca. 40 liter og). Ingen problem i det hele tatt. Rekene elsker agurk også, og kokt gulrot og spinat-blader. Samme med snegler.

Rekene liker å sitte på sneglene, og holder "husene" deres rene
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap