Trenger tips ang. diy co2

Har tenkt på å prøve Diy CO2 metoden, men vil bare forsikre meg om noe først. Hva vil dette gjøre med vannverdiene, og hva bør jeg gjøre med det? Har lest litt, men er ikke helt klok på dette enda. Ser de fleste bruker 1,5l flasker. Er dette best å bruke? Eller er det bedre med noe større? Har en 5l plastdunk, og en 10l tilgjengelig. (Akvariet mitt er på 240 liter). Takker for svar!
Jeg har hatt 2 x 1 1/2 liters flasker i et 180 liter, så jeg vil tro du kan sette det i 5 literen! En evt fordel med å bruke 2 x 1 1/2 liter er at du kan sette de til ulike tidspunkt, så har du alltid en "fersk" sats!

Angående pH, så kan den falle om du har lav KH, og da spesielt på natta da plantene ikke forbuker CO2 da!. Jeg opplevde ikke det i mitt kar med KH på ca 1, men etter en stund økte jeg den allikevel med pH/KH +

MVH Pål
Takk for gode svar!

Men hvilken oppskrift bør jeg bruke i 5 literen? og hvor lenge tror du den varer?
Har sett på denne: http://home.online.no/~gekrist/DIY_Co2.htm

Blir det for mye i 5 literen? Har også lest at vannet bør bare romme halve kannen.

Jeg har heller ikke brusestein eller lignende. Er det noe annet jeg kan gjøre? Eller må jeg kjøpe meg en?
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap