Bytte fra grus til sand.

Inaktiv bruker
Hei!

Jeg har et 100liter akvarium som jeg vil gjøre noen forandringer, så da har jeg kommet fram at jeg vill bytte ut grusen jeg har i akvariet til Biltemasand(grov). Så vil jeg ha en stor rot på midten. Når jeg har fått i sand og den rota så skal jeg plante hairgrass som sprer seg rundt i hele akvariet, føler det blir fint. Så skal jeg ha flere Neontetra i akvariet tenkter jeg rundt 50stk har 21stk fra før så da blir det å kjøpe inn 30stk til. Så lurer jeg på:

Noen som har prøvd Biltemasand?

Hvor får jeg kjøpt "Hairgrass" planten?

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få byttet ut grus til sand på enklest og billigst måte?

Skal jeg dele "Hairgrass" planten i flere grupper i akvariet også la de spre seg til et fint teppe selv?

Skal jeg ha fiskene i en bøte i mens jeg gjør dette?

Skal jeg sette pumpa i bøta der fiskene skal være i mellom tiden jeg skifter fra grus til sand og innreder rot og "Hairgrass"?

Dette blir gjort så fort jeg får svar og har penger nok til å betale for 30stk Neontetra,rot og "Hairgrass".

Gå inn på mine registrerte akvarium så kan du se hvordan det er nå.







Mange som har biltemasand, så kjør på!

Fiskene og filteret bør nok være i hver sin bøtte mens du gjør dette, ellers blir det vel storm for dem.

Hairgras skal deles opp i mange små grupper ja. Regner med de fleste dyrebutikker kan skaffe, men det er billigere å bestille fra Akvariekjeller'n. De pleier å ha det inne.

Sikker på at du skal ha så mange neontetra i et så lite kar? Husk at de blir ganske store.
Inaktiv bruker
Takk for svar!


Neontetra blir 5cm så jeg skal hvertfall ha 40stk.

Så da kan jeg egentlig begynne tar jeg for tid?

Skal se på akvariekjellern.no om de har eller evt kunne bestille opp for meg.

Eller så skal jeg spørre de jeg kjøpe fisk og planter fra om de har eller evt bestille opp noen til meg. Så da er det bare å kjøpe Sand og rot også så plantene og helle oppi fiskene igjen?.


Hvem av de her skal jeg evt se på eller er de det samme?


Eleocharis parvulus, bunt?


Eleocharis parvulus, 3 bunter
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap