Har fiskene mine blitt par?

Jeg har 4 sommerfugler og to av dem holder nesten altid sammen, det er en gutt og en jente, og de plager de andre to sommerfuglene med å skremme dem vekk fra territoriet deres.
Planen min var å kjøpe 4 stk og få par, for så og selge de to andre.
Høres det ut som om de har blitt et par?
Om de går sammen og har territorielle tendenser har de nok dannet par, i hvert fall dersom de er av motsatt kjønn.
hadde venta med å selge de to du ikke skal a til du ser de begynner å lage rede så er du sikker
ka men jeg ser at de to andre er så stresset av å bli jaget, de har mistet mye farge, imens de to andre ser helt friske ut.
Jeg tror nok du skal satse på at du har fått et par og ta ut de to som er bleke. Jeg kjøpte også 4 stk, det dannet seg fort et par og de to andre ble jaget rundt. De lager ikke rede men vil ha en flat stein eller et blad som de vil legge sine eggene på.

Grethe
legg en trerot, steiner eller noe sånt som skiller av akvariet i 2 deler så skal du se de roer seg ned. da får de grenser på teritoriumet så får du tid til å se at de blir et par. trodde flere ganger jeg fikk et par av sommerfugler, men de bare ombestemte seg helt uten vidre
stemmer, var palettene mine som bygget rede/hule. blandet litt
Gratulerer med par da !
Går det an å få noe bilder ?
har lagt rot midt i akvariet, det er de røttene med javamose på
Men ser desverre ikke noe endring, de tok fiskene som jeg tror har blitt par jager de to andre helt til enden i akvariet, i ny og ned går de til og med bort til dem og napper dem i finnene, selv om de holder seg unna territoriet deres...
Her er noen bilder, det første er av damen som blir jaget av paret som du ser har hun mistet mye farge, de andre er av hva jeg håper er et par de holder altid sammen og kjemper om territoriet, men det som er rart er at de jager aldri ottoene mine?
(lastet opp feil bilde nr 3, går ikke ann å slette)
de ser ut som et par ja, gratulere
trodde du hadde et større akvarie så er kanskje litt for liten plass til å lage territorium. jeg hadde en 160l med og en ganske stor rot som skilte av akvariet.

jeg er ikke noe ekspert på sånt, var bare en kar på forumet hær som ga meg tips om det
okei, men jeg selger/gir bort de to andre legger annonse ut nå.
Søren ! Dumt at jeg bor i Akershus ellers hadde jeg kommet !
har desverre et problem, den ene damen har sporløst forsvunnet. Har et lokk på akvariet så det er nesten umulig å håppe ut..
og den ene damen har blitt helt grå!
skal damene se slik ut? her er et bilde som viser forskjellen.
Og hun dama som er grå angriper hannen som før var sjefen i akvariet.. rart
Hmm.... Dette vet jeg ikke o.O Tror ikke de skal se sånn ut nei.... Hmm... rart....
Men en som er helt forsvunnet? Med lokk? Har du sett rundt om det er noe fisk ute på gulvet eller noe?
Den kan a kommet seg ut på en eller annen vei, eller kan den gjemme seg veldig godt?
Ingen tørrfisk noe sted, og har lett over alt det triste er at hannen har mistet 'kona' si, så jeg må kjøpe ny hunn får å få nytt par.
jeg har ikke så lyst til å ta hendene mine i akvariet, det kan jo stresse fiskene. Men jeg har lett over alt! ikke noe spor etter den.
Men jeg er bekymret for fargen på den den andre hunn-sommerfuglen
har fått helt anderledes farge!
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap