Trenger litt fiskehjelp.

I mine yngre dager drev jeg aktivt med akvarier.
Er dog mange år siden.

Etter overtalelse fra meg og min 2 åring som ELSKER fisker gikk mannen med på å få oss et lite akvarie. *glede*

Jeg har nå et 50 liters akvarie som står til innkjøring med sand som bunn.

Jeg vet det er begrenset hvor mye fisk vi kan hive oppi, og det er her jeg trenger litt help. Jeg har tydeligvis glemt mye av fiskekunnskapene jeg hadde.

Har sand i bunn med tanke på at jeg ønsker Corydoras, såpass husker jeg at de trenger sand. Er det noen bestemte corydoras jeg bør peile meg innpå? Hvor mange bør jeg skaffe?

Tenker også noe fargerikt som feks guppy med tanke på sønnen vår.
Noe annet som kunne passet??

Mannen maser etter reker. Kan jeg ha oppi feks Amano eller kirsebær reker?
Rekene tar vel algene??

Anbefalinger tas imot med STOR takk. =)
corydoras er en stimfisk og bør minimum være 5-6 stykker. Søk på corydoras i fiskebasen og se om du finner en du liker som størrelsesmessig kan passe i en 50 liter. Det er maaaaange av dem.

Guppy er en populær fisk blant barn både fordi de er fargerike samt fordi de er levendefødende og derfor lette å få yngel på. Dessuten oppholder de seg i toppsjiktet og vil ikke krangle plass med coryene. Amanoreker tar alger men er forholdsvis griske ellers også. Det kan derfor bli litt ekstra å passe på for å forsikre seg om at den mer sky coryen også får mat.

I en 50-liter er det litt begrenset hva det er plass til men en stim med en bitteliten rasbora er kanskje ikke det dummeste? Som Galaxy
¨
Lykke til!
I bunn ville jeg satset på en stim med 5-8 små coryer, som f.eks C. Trilineatus.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap