Hvilken fisk kan dette være?

Lurer så på hvordan fisk dette er. (Bildet).
Den kom uheldigvis med da jeg kjøpte en stim med neontetra. Har kikket litt rundt i fiskebasen, men finner ingenting.

Vannet er litt grumsete grunnet rensing av akvariet, så var litt vanskelig å få tatt et ordentlig godt bilde.

Takknemlig for all hjelp!
Ser ut som Weitzmans rovtetra for meg..

Har slike jeg og.. Kjøpt på Aquamanias..




Edit: Tasteleif
Tetra er det nok ikke, da denne fisken mangler fettfinne. Ligner veldig på glødebåndsrasbora, Rasbora pauciperforata.
Takk for svar
Veldig fine fisk Kabe111, men dessverre så ligner det ikke på min. Min er brungrå og den stripen du ser er gullfarget. De er litt mindre en neontetraene mine
Da er det nok som KnutA sier..
Takk får svar KnutA! Jeg googlet Rasbora pauciperforata og de med gullfarget stripe var veldig lik min. Vet dere om det går å ha en stim med de og neontetra i samme kar?
Hvis det er den Rasboraen som er nevnt ovenfor, så har jeg googlet litt på den og funnet noen nettsider som omtaler fisken. Virker å være en typisk fredelig liten stimfisk som trives best i et tropisk oppsett med andre fredelige småfisk, som ikke vil jage eller forsøke å spise den.

Det er anbefalt å ha den i kar med surt vann og litt dunkel stemning og mange gjemmesteder (planter), røtter og f.eks. tørket eikeløv eller catappaløv rundt omkring i karet. Dette gir den rette "jungelfølelsen" og øker trivselen.
Jeg ser ingen grunn til at disse ikke skulle trives greit med neonetetraer. De kommer riktignok fra hvert sitt kontinent (Sør-Amerika og Asia) men begge kommer fra samme type jungelmiljø med surt vann og mye løv på bunnen.

Det var lite info om den i Fiskebasen her på AF, så her er et par eksempler på andre nettsider som omtaler arten:

Link nr 1

Link nr 2
Tusen takk for svar mona o! Dette var virkelig til hjelp. Har syntes så synd på den fordi den har virket så alene. Jeg skal ta en tur til dyrebutikken i morgen å sjekke om de har noen fler av disse.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap