Vannteppes vannverden

Ja.. Jeg ble jo nylig rammet av litersyken. Hva som skjedde lurer jeg fremdeles på, da jeg aldri har interessert meg for sånt. Men det var nok en liten Platy ved navn Mus som sparket igang hele greia. At man kan bli glad i fisker hadde jeg vel aldri kunne tro, men jo jeg liker virkelig fiskene våre! Så da har jeg fått dilla. Følgene av det er 3 kar, med et fjerde på vei inn :P

Platy har blitt min favorittfisk, jeg rett og slett digger dem. Så skjønne herlige vesen. Jeg har i skrivende stund 6 platy + 4 yngel og flere like rundt hjørnet, da Mus er høygravid! Selvfølgelig har alle platyene navn, bilder får komme litt senere, men navnene er Mus, Salt, Pepper, Panikk, Pine og Citron. En hanne og fem hunner.

Ellers har vi et uendelig antall endlers, en del reker og to ancistrus sp. oppdrettsvariant.

Det er en helt ny verden, ganske intenst, skremmende, gøy og altoppslukende på en gang. men herlighet for en givende hobby da! Kan jo faktisk sitte å se på karet lenge, helt oppslukt!

Ja som sagt tidligere, bilder får komme etterhvert. Jeg har ikke verdens beste kamera, samtidig som jeg synes det er et ork å ta bilder av fiskene, men noe skal jeg da få til!

3 ancistrus... Høhø, glemte jo helt Albin! De to andre ancistrusene heter forøvrig Algus og Cuba Libre
4 ancistrus nå :P Det fjerde karet har vi enda ikke fått satt opp, fordi vi etterhvert må flytte. Så det står fremdeles nedpakket. Ellers har det gått veldig fint med alle karene og alle fiskene. Så det er liksom ikke så mye å skrive om.

Panikk (platy) er høygravid da, så det dukker vel opp noen små etterhvert. Det er så gøy, for vi kan se yngelet i magen hennes, da hun er hvit. Så vi ser øynene Det synes jeg er kjempeinteressant!

Samboer har en hel del planer for det neste karet, og jeg gleder meg til å følge den prosessen. Tror karet kommer til å bli evigkult rett og slett!

Tja, er vel ikke så mye mer å oppdatere om. Bilder kommer. Med tid og stunder^^
Hei! Gratulerer med egen tråd! Gleder meg til bildene kommer.. Hvor store er karene dine?
Mvh Nina
Grattis fra meg også . Venter på bilder
Nina3
Hei! Gratulerer med egen tråd! Gleder meg til bildene kommer.. Hvor store er karene dine? Mvh Nina

Tusen takk^^ Jepp det blir bilder etterhvert altså Vi har et kar på 110 liter Og to der begge er 55 liter. Men disse er ikke bebodd fast av annet enn en ancistrus i hvert. Ellers er det karantene og yngelkar Og så har vi et til på 110 som skal settes opp så snart vi får flyttet!

Frode Hedval
Grattis fra meg også . Venter på bilder :)

Tusen takk^^
Legger ut noen bilder for Vannteppe

[External Image]
Den søte lille Mus, som overtalte Vannteppe til at akvaristikk er tingen!

[External Image]
Tre av platyene, kan gå litt i surr med navn. Fra venstre; Mus, Panikk, Salt (?).

[External Image]
Salt (?)

[External Image]
Søte lille Panikk

[External Image]
En av endlers'ene!

[External Image]
Og lille ancistrus-frøkna
SÅ flotte bilder du har tatt!!
Jeg er overhodet ingen ekspert, men jeg tør å mene at det ikke er ancistrus sp. oppdrettsvariant du har bilde av.. jeg tror det er en annen type L-malle. Den vakre damen er noe mer symmetrisk og "rund" i prikkmønsteret sitt, så jeg tror det er "edlere rase", hvis det er lov å si.
Mine anc. sp.er mye mer ordinære, (kjedeligere), mer brunsjattert og spraglete/rotete mønstret. Sjekk i L-mallebasen, hvis du nå lurer

P.S bildene er så fine at du burde prøve å få dem med i fiskebasen. vet ikke hvordan du gjør det, men spør i forumet
Hmm, vi tror nok at det er ancistrus sp. Men vi skal jo ikke si det for sikkert! Fine er de helt klart ja

Men vet dere hva... Først ble Pine kjempesyk, med ryggknekk og hadde det bare helt fælt. Så henne avlivde vi. Alt gikk fint etter dette, men så, for noen dager siden fant vi Mus død Er så lei meg! Hun var den fineste lille fisken man kan tenke seg, det var hun som fikk igang akvarieinteressen min... Så nå er jeg i grunnen litt sånn... demotivert med hele greia. Det var rett og slett skikkelig kjipt. Problemet med Mus var jo at vi ikke ante alder på henne, da hun fulgte med akvariet Svampen kjøpte... Men blæh! Hun var så artig, med en enorm personlighet. Vakre lille Mus!

Sutre sutre! Hehehe! Det var kjipt, men tipper det ikke tar mange ukene før det er nye platy i hus. Jeg elsker dem rett og slett!
Å nei, så leit med Mus og Pine! Kondolerer! Skjønner godt at du elsker platyene, de var virkelig søte. Og så nydelige bilder som du har tatt av dem! Flott ancistrusbilde også. Den ancistrusen ligner på mine to - lurer på om de også er hunner? Hvor stor og hvor gammel er den som er på bildet ditt?
Jaa var veldig leit Spesielt Mus er veldig veldig savnet i karet. Er ikke det samme å se på fiskene nå som hun er borte. Men det går seg vel til!
Ja Platy har virkelig blitt favorittfisken min! De er skjønne

Ikke jeg som har tatt bildene, men Svampen her inne^^ Hun er veldig veldig flink

Uhm, den er sånn tja... 6-7 cm kanskje?! Haha er ikke sikker jeg altså. Ikke sikker på alder heller jeg, men kan høre med samboer senere, som har litt mer kontroll enn meg Vi har en hann og en hunn Veeeldig fine^^
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap