- Hjem
- Forum
- Karpelaks (Tetra m.fl)
- Vanlig levetid på tetrafisker?
Vanlig levetid på tetrafisker?
Hva er forventet levetid på tetrafisker? Har 4 typer forskjelige tetraer igjen (alene fra stimer der resten har dødd av alderdom) 1 rødøye, 3 svarskjørt, 1 gul neon og 1 som jeg ikke aner eller klarer å finne ut av. Flere begynner å bli deformerte og svømme rart. Men det har de liksom gjort i over ett halvt år nå :S
Jeg har hatt dem i minst 7år kanskje 8 husker ikke helt. Hva skjer? Er det vanlig at de blir deformerte ved finnene eller i innvollene og svømmer opp ned? Hva er vanlig levealder? Ka skjeeeeer? xD
Jeg har hatt dem i minst 7år kanskje 8 husker ikke helt. Hva skjer? Er det vanlig at de blir deformerte ved finnene eller i innvollene og svømmer opp ned? Hva er vanlig levealder? Ka skjeeeeer? xD
Postet 23.08.12 kl 12:29
Postet 23.08.12 kl 12:43
Postet 23.08.12 kl 12:50
Forstår liksom ikke at det er parasitter som gjør det. Kan forklare nærmere. Elste tetrafisken har fått innoverbulk på magen. Ene neon tetraen har bøy på ryggen rett før halen starter. Og den siste er rett og slett blitt litt U formet i ryggen, ikke så veldig men dog nok til at det synes veldig bra. Slik har de vært lenge lenge, om det er parrasitter hvorfor har ikke de yngre eller andre fiskene fått det samme? Om det er svulster hvorfor er det da ikke klumper der?
Hele greia er veldig rar og jeg finner liksom ikke ut av det med google. Men fant på engelske sider at forventet levealder på fleste tetraer er 5år. Mine er 7år. Har de rett og slett blitt gamle og krokatt? xD
Hele greia er veldig rar og jeg finner liksom ikke ut av det med google. Men fant på engelske sider at forventet levealder på fleste tetraer er 5år. Mine er 7år. Har de rett og slett blitt gamle og krokatt? xD
Postet 23.08.12 kl 13:00
Postet 23.08.12 kl 13:15
Postet 23.08.12 kl 13:44
Postet 23.08.12 kl 14:17
Postet 23.08.12 kl 18:46
Postet 23.08.12 kl 19:59
Sjekk dem i tante Astrids liste "Hvor gamle er fiskene dine", og rapporter gjerne omtrentlig levealder inn til henne. Hun er grei og samler leverekorder, det gir en slags omtrentlig ide om hvor lang levetid de forskjellige fiskene har i akvarium.
Postet 23.08.12 kl 21:01