Tips til fisker i 250l?

har nå i ca et halv år hatt malawi (haplisere) i 250 litern min, men nesten alle gikk ivei i sommer.... så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på noen litt mere hardføre fisker. noen tips?? er åpen for alle tips

(har allerede 3 ancistruser som skal gå oppi der)
Hva du vil prøve deg på sør-amerikansk oppsett så kan du få et flott akvarie om du setter opp med mye røtter, planter og en stooor stim med 1 corydoras art og gjerne noen øksefisk i topp som stimfisk...
vil du ha par-fisk? eller kanskje stimfisk eller noen sånne som liker seg litt alene?

Nå er jo jeg litt opphengt i små stimfisk, så jeg ville nok sikkert hatt en stim på kanskje 30+ dronningrasbora eller noe enda mindre. Kanskje 40 - 50 moskito rasbora? - og kanskje 10 stk ottoer? vet ikke hvilke typer algespisere du vil ha? selv er jeg ikke så brydd med ancistrus, selv om de er tøffe :P

Er ikke heeelt sikker på hvor mye fisk som kan gå i 250 liter, selv har jeg bare 110 liter men planlegger 10 vinkeltetra + ca 15 ild-tetra. Så du kan vel ha litt mer enn det dobbelte? (hvis du har små-fisk)

fisk som bare skal være i par osv er jeg helt ubrukelig på desverre.

Så spørs hva du liker med fisk egentlig. Et par stk som svømmer bedagelig rundt? En stor stim som valfarter rundt? Mange små stimer?
Praktbotia er vel også et alternativ. Veldig artig fisk som du bør ha en liten stim på med 5-6 individer. Ganske aktive og svømmer for det meste overalt i akvariet vårt, før de plutselig blir så sliten og legger seg sidelengs for å sove..
takker for svar fra alle tre
er litt usikker på hva jeg vil ha av fisk så det er bare å komme med ideer til sammensettninger uansett hvilkken art.. praktbotia har vi allerede, kjempemorsome fisk, disse har jeg nå hadd i 1.5/2 år, men disse kjøpte jeg som uerfaren akvarist så de er desverre bare 2stk, men de går veldig fint sammen men ildhalen.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap