Hodet under vann (side 4)

Slenger inn ett bilde som ikke egentlig yter det virkelige rettferdighet da glitringa som synes med nattlyset ikke lar seg gjøre å frem på bildet.

Men i real så ser det ut som flere tusen små led som blinker på bunnen.


[External Image]
Fant i dag en ny runde med yngel på sverddragern. ( kaniner )
Dette er da i Rioen
Dette er nok den andre hoa som jeg har sett har vært litt rund i buken.

Av det andre kullet er det 4 som har vokst seg til.
de har nå samme størrelse som neontetraen.



Fikk i dag tak i 40 Reker som får lov til å gå i Edgen sammens med 10 Moskitorasbora og 2 ottoer.

Ble liv i karet og de er i allerede i full sving med å renske sanda og alle planter for det som måtte være.
5 reker i slengen ( uten å se ut til å plages av suget i pumpa) har jobbet flittig på filteret sin rekesvamp som har stått en stund og sikkert inneholder mye snadder.



Hadde reker i fluval'n min også og dem gjør seg kjempegodt der.
Var det sakura eller kirsebær reker du valgte?
Kan også anbefale og sette inn ett par moseballer der også. Rekene mine elsker disse og det er jo ganske pent også.
Jeg kjøpte KB reker på rubrikken her.

Ja har vurdert en moseball eller en javadott som jeg kan feste på en enkel liten rot og legge på ett egnet sted.

men de ser ut til å ha funnet seg til rette i planter og på rekesvampen
Har aldri testet rekesvamp ettersom jeg har innvendig filter hvor det ikke er mulighet til å feste sånt, men lest mye om den her inne og den skal være veldig fin.
Det fungerer vel sikkert det samme som både javamose og moseballer ettersom ting fester seg fast på dem også.

Hvilke grus/sand bruker du?
Har egentlig lyst å bytte til sånn rekesand. Tror det er sand :P sorte små kuler iallefall
Nei i Edgen så er det kun rådasand 0,8 - 2 mm tror jeg. og det virket som alle 40 eller i allfall halvparten var og vendte på hvert ett gruskorn, så jeg tror ikke den var avskrekkende. resten satt i plantene og smasket i seg det som måtte finnes der.

Ellers så ser det ut som de digger det bekmørke området i rota der det er en kløft på 10cm lengde og 4 cm åpning som smalner av til 0


Rasboraene stimte seg litt sammen i starten ( skummelt må du forstå) men nå har vist den værste skrekken gitt seg og de er tilbake i samme gamle boksen går i buskene

ja svampen er full av snadder vil jeg tro, men for å gjemme seg da må de ut i karet først *S*
Hehe ja alt nytt er kjempeskummelt må du vite :P

Har tenkt å skaffe meg mørk bunn ettersom fargene på rekene blir så mye finere da, men nå har det blitt innvandert av pestsnegler også, så jeg vurderer å vente litt.
Hmm kanskje jeg skulle skaffe meg litt rådesand eller kanskje denne her

Må gjerne ta noen bilder av fluvalen din også da, ja også av moskito fiskene dine. Har vurdert disse mange ganger, men ettersom det bare er 19l så vet jeg ikke helt enda.
Legger noen bilder av rækan.
Ett bilde av de forskremte første innbyggerne også



[External Image]
og
[External Image]
og sånn
[External Image]
Helfigur
[External Image]
Det kommer ett bilde av fluvalen også men den må få roet ned litt lett grums.

var nesten umulig å få tatt disse her over også

Edgen sånn inn til videre
Inaktiv bruker
Få se hvordan HC'en tar form da!
ja litt har den jo utviklet seg.
men det er vel nå og fremover jeg vil se de største fremskritta.
05.10
[External Image]
09.10
[External Image]


Bildet er ikke skarpt da jeg har holdt på med litt rens i dag.
det er også litt alger på insiden av glasset som er drepen på bilderesultat.
gadd ikke å rense glasset før bildet idag.
Inaktiv bruker
Pro tips :P : Hvis du føler den blir litt for høy, ikke nøl med å trimme ned når den har slått seg til ro!
Takk takk
Den skal jeg ta med meg.

Regner med at det er for at den skal krype ?
og ikke miste fotfeste liksom,*S*
Sånn Cathy så var det gjort.

Med fare for å erte på meg noen så tror jeg en liten stim burdte gå bra i karet ditt jeg jeg. De benytter hos meg ikke hele karet som det er nå heller.

De trives best i bakkant og da i hele karets høyde.
De har det bra i buskaset bak roten og er noen utrolig nysjerrige skapninger på hva som skjer på utsiden. (Mulig de tenker mat mat))


Legger inn ett bilde av Edgen (23L)
Den er nå ryddet og stusset for nte gang.

Tar i mot Tips på en plante som kunne vært fin i bakgrunnen og som ikke blir høyere enn 10 cm x 10 cm
[External Image]


Karet er ikke skeivt. hehehe Har nok bare uforvarende vært borti en Objektivkorrigering i bildebehandlinga.
Takk takk
Rimlig lekkert ja. Ja, tenkte evt på Boraras merah som er i samme familie, men disse krever mindre plass.

Hva med en i Anubias familien. jeg hadde 2 stk i fluval'n min og disse trivdes meget godt. Blomstret og koste seg.
Minste i fam der blir vel rundt 5cm høy.
Jeg har vurdert det.
Men ser for jeg at jeg vil ha noe som er litt mere som Bacopa bare ikke så pestaktig
Inaktiv bruker
Rolf: Hvor kjøpte du pH computeren din?
Jeg kjøpte den hos Webzoo der jeg fikk en knallgod pris ( møtte opp personlig)

Tilfeldig bekjentskap
© Guy Palm
Reklame for plussmedlemskap