For meg ser det ut til i første øyekast å være "L173b", ja. Eg holder selv disse. Dersom du forteller hvor (ikke nevn navn på privatpersoner) du har kjøpt dem kan eg muligens si det med sikkerhet.
L173b eksisterer ikke; det er kun en handelsgimmick fra Glaser for å tjene penger. L173 kan man jo si eksisterer, siden det er et offisielt L-nummer, men personlig er eg overbevist om at det er en naturlig hybrid. I enkelte mallebøker ligger L173 under beskrivelsen av H. zebra, men aldri i livet om L173 noengang vil bli anerkjent som H. zebra! Alarmklokkene må da ringe kraftig når yngel overhodet ikke ligner på foreldrefiskene (den såkalte L-173).
Uansett er fiskene nydelige, og i kveld har eg for første gang sett en hann og en hunn i samme hule. Dersom det går som eg håper er eg i tvil om hva eg skal selge yngelen som. Etter lang tids tenkning føler eg at det korrekte vil være L173 med Glaser nevnt, selv om eg altså mener det eg gjør om dette L-nummeret. Da får folk velge selv om de vil kjøpe.
L066, L173, L236, L250, L333, L399 og L400 er nok ikke mallene eg kommer til å kaste bort penger på i fremtiden...