- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Kan fiskemat gå ut på dato?
Kan fiskemat gå ut på dato?
Postet 29.08.12 kl 20:39
Postet 29.08.12 kl 20:43
Postet 29.08.12 kl 21:06
Har enda ikke sett noen målinger av næringsinnhold i for etter lagring, men ser at datostemplingen på de forboksene jeg har her er rundt 3 år fra jeg kjøpte de. Ser ut til at produsentene opererer med omtrent samme holdbarhet for tørrfor og for i tablettform, og noe kortere for granulat, men kan være tilfeldigheter med de boksene jeg har i huset. Det blir sagt at foret taper seg over tid, og det er vel å anta at dette stemmer siden produsentene merker boksene med holdbarhetsdato. Se i bunnen av boksen om det står noe der. Jeg har valgt å kjøpe tørrforet i løsvekt i senere tid, og oppbevare det i fryseren til forboksene er tomme og trenger etterfylling. Mye penger å spare på å kjøpe 1l eller mer av gangen, men det forutsetter jo at man har endel akvarier og fisk. Holder rundt 3 mnd her i huset, og da pleier jeg å benytte 2 typer tørrfor, ett allround og et vegetabilsk. For er uansett ikke den store utgiftsposten i denne hobbyen, så er man usikker er det like greit å kaste det gamle og kjøpe nytt.
Postet 29.08.12 kl 21:35
Postet 29.08.12 kl 21:41
Postet 30.08.12 kl 21:16