Litersyken!! (side 3)

Får håpe de blir lovlig en dag! De er jo hjerteknusere!!
Var på messe til imazo, i sverige. Der hadde de mange av de. De smiler jo rett å slett! Hadde så lyst til å ta med meg en hjem!
Det kunne jo vært en form for kurs man måtte ta i forkant, før man fikk lov å holde reptiler - et par timers foredrag e.l (kanskje tilgjengelig på nett også) hvor man etterpå fikk utdelt et bevis på at man har skjønn nok til å holde reptiler og andre "ulovlige" dyr. Makan til at gamle regler skal tviholdes på, bare for å være regelryttere.

(og hva slags kaldhjertet fjols kunne dumpe en sånn smilende liten axolotl!)
Grapejuice
(og hva slags kaldhjertet fjols kunne dumpe en sånn smilende liten axolotl!) ;)


Vi ser år etter år kaldhjertet fjols som dumper kattunger for å dø i en søppelpose langs veien. Så ikke se bort fra at noen dumper en gjeng axolotl når de går lei dem.

Og man kan vel ikke klage på at vi "tviholder" på loven når de holder på å revurdere den, og at det er sannsynlig at enkelte arter nå blir lovlig. Da følger dem jo med på tiden, og moderniserer loven til å passe dagens samfunn. Det er jo bare bra dette.
Huff - ja det er jo sant. Jeg bare prøver å ikke tenke på at det finnes så grusomme mennesker.

Forøvrig mente jeg at de *har* tviholdt på regelen, ettersom den er såpass gammel, har blitt diskutert så mange ganger og alikevel fått stå fast istede for å finne ei løsning.
NÅÅÅ er det håp for bikir yngel i karet har to delhezi i eget kar, idag skjedde det noe! de lekte
Hvis du stikker på en sportsbutikk som har utstyr for fiske, så har de kanskje maggot. De er verdens hesligste larver, men de inneholder mye proteiner. Snadder for rovfisk!
Jeg gir levende maggot til de glupske mallene mine, og de liker det ganske godt. Både røde og hvite

NB: Maggotene synker med en gang, så hvis du skal gi til arowanaen så bør du holde dem i vannflata til den tar maggoten.




Så gøy at bikirene lekte! Moro hvis det blir yngel Er det vanlig at disse leker lett?
Ååh, takk for tipset! Magott skal jeg prøve ja, det har jeg aldri tenkt på
Arowanaen min drar på bunnen også når det er tid for mat, hehe!
Men han får røde mygglarver å slikt
Det er ikke enkelt å få bikirer til å yngle, har prøvd leeenge! Å nå blir det noen små tasser i karet er utrolig spent! Å håper virkelig de klarer seg!
da har min black ghost blitt 30 cm lang, den er rett og slett nydelig!
skal prøve å få tatt bilde av han, men det er ikke alltid like lett..
da har de to paroon haiene mine og black ghost'en min fått seg et nytt hjem som er meer en stort nok for de enda, skal få til å tatt bilder av det
paroon haiene har blitt utrolig tamme, når jeg tar av lokket så kommer de opp med engang å finnen står rett til værs, hehe de tror alltid at det er mat. Nå spiser de også fra hånden min
Bikirene mine vokser også veldig mye, kriske alle sammen ;p
så har jeg kjøpt meg kniv fisk, de er sååå fine! han er bare liten enda, men han spiser så mye at han får en stor kul på magen, hehe
legge ut noen bilder da tro
det bilde av paroon haien er gammelt, han er mye større nå
polypterus delhezi
han er nå rundt 30 cm
Paroon haiene mine :)
da har jeg fått ordnet noen helt greie bilder av paroon haiene og et av min minste bikir
da har bikirene fått et stort skipsvrak på 70 cm i karet sitt nå stor koser de seg. ligger ikke å later seg slik som de pleier morsomt å se på!
Bikir yngel!
ENDELIG!!!!!
nå har det kommet bikir bebiser i karet utrolig!!
Dæven for noen fine bikirer!

Bare synd at i dyrebutikkene er dem svin dyre. =/

Hva endte du opp med å fore arowanaen din ? Har en liten en som virker ikke helt int i fryst mygglarver enda. Skal prøve sirisser hvis jeg finner noen i passende str. evt maggot ?
de koster litt ja, men verd hver ei krone hehe
Jeg mater han med reker, oksehjerte, kyllingfilee, melormer, sirriser osv
Gir han ikke mygglarver, det er alt for lite næring i det..
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap