Hva er det her? stimfisk type

Jeg fikk noen stimfisker her. tror jeg har telt 14 stk. En kompis ringte å sa han skulle ha vekk stimfiska sine, han sa ikke hva de het selv om jeg spurte. Så bare kom han å leverte de på døre å måtte stikke med en gang. Hadde ett Ledig kar så tok dem imot uansett. Så de står nå for seg selv. de er ca 3-4 cm lange tror jeg. De har ikke noe farge på seg, bare brun/grå aktige. Bildene er litt dårlige men legger de med alikevell.

De stimer hvertfall utrolig bra ! holder seg sammen hele tiden Så om noen vet hva det er si ifra ! vil gjerne ha flere medlemmer i stimen min!

[External Image]

[External Image]
Er det ingen som har noe formening om hva dette kan være ?
saksehalerasbora muligens....
Er ikke den... ser det ganske lett. De har ikke sorte finnetupper bak eller mørk stripe på siden. disse er bare helg sånn grå brune og gjennomsiktige. skal se om eg får tatt bedre bilde nå. har annet kamera.
Rasbora bankanensis eller en rasbora av et eller annet slag bare å sjekke i fiskebasen
Har nå fått vite hva de er... Det er Laue! Som han har vert å fanget selv med håv. Burde jeg slippe de ut igenn eller kan jeg ha dem i akvariet? Ser ut som dem trives hvertfall. Stimer bra, spiser fiskeforet og er i fin form. De har 120L akvarie for seg selv. de er 14 fisker.
Ingen som vet hva som er best ? nå har fiskene stått her i akvariet i 2 uker å ser ut til å trives bra ! som sakt burde jeg slippe dem ut igjenn eller kan jeg ha dem i akvariet?
Hei, du skal aldri slippe ut ferskvannsfisker som har levd i akvarium! Kan spre sykdom til vill fisk. Hvis du slipper dem ut et annet sted enn der de er fanget, kan de dessuten utkonkurrere andre arter som lever der fra før.

Så eneste alternativet til å la dem leve videre i akvarium (ditt eget eller noen andres) er å avlive dem. Høres morsomt ut å ha laue i akvarium.
Åja jammen da beholderjeg de selvfølgelig.

Ja ! de er så utrolig koselige Altid fart og liv i dem. SÅ er faktisk veldig glad for att jeg fikk dem Har ikke sett noe akvariefisk som stimer så bra, så derfor syntes jeg de er så fine selv om de er grå å kjedelige i fargen hehe. Men da blir dem boende her
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap