Syke corydoras black..

Hei. Kjøpte noen Corydoras Aenus Black forrige lørdag av en privatperson. Da vi var der måtte han avlive en av dem, da den svømte i piruetter og så ut til å ha trøbbel med svømmeblæra. I ettertid (noen dager etter vi fikk dem) har to til hatt samme symptomer og har måttet bøte med livet. Ingen av de resterende coryene vil spise, og ligger bare i ro for det meste. Nå skal det sies at både de tre L134 jeg fikk med og rekene (som gikk i samme karantenekar) virker å ha det bra. Jeg har sjekket litt på nett å kommet fram til at det KAN komme av en bateriell infeksjon som angriper hjernen (f.eks Edwardsiella). Det jeg lurer på er om det er noen av dere som har forslag til evt andre sykdommer som kan stå bak, eller en kur mot dette?
Bare lever dem tilbake. Ingen skal selge syk fisk.
Enkelte sykdommer angriper Corydoras verre enn L-maller og reker.
Jeg har erfaring med at Sp. black lettere får f.eks mage infeksjoner enn andre corydoras da det virker som de blir mye lettere stresset.
Flytting kan være en faktor for dette, derfor flytter jeg Cory-barn minst 2 ganger før de får nye hjem.
Men helt enig, de kan være syke i utgangspunktet så lever de tilbake.
Disse er kjøpt privat, og det blei antatt at den som først hadde trøbbel bare hadde et problem med ssvømmeblæra. Som sagt så er det sålangt bare coryen som viser noen som helst symptomer.
Prøv JBL Furanol, eller Sera Bactopur pluss. Dette er i prinsippet det samme, og det som hjalp hos meg da jeg hadde mystisk sykdom på coryene...
Ok. Skal se hva jeg kommer over her i området. Takk for tips
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap