Once again (side 2)


innom biltema og kjøpte 3x1W LED armatur som jeg ville prøve å bruke som 'kveldslys' i tanken
synes selv det ble ganske fint ?

Du spurte om lysrør, selv om jeg har plantedilla foretrekker jeg 6500 kelvin, som for eksempel LifeGlo 2 fra Hagen. Samme farge på alle rør der det er mulig, liker at fisken har samme farge i hele karet

Fargekoden på rør som ikke har akvarieinnpakking er 965, eller 865 dersom lysstyrke ikke har noen betydning. Reflektor er en rimelig måte å øke lysmengden på...

Stjeler forøvrig den LED-ideen, har blå LED-lister som nattlys, løsningen din vil gi en mykere overgang i kar med enkeltarmatur ser jeg
Geir Solli
innom biltema og kjøpte 3x1W LED armatur som jeg ville prøve å bruke som 'kveldslys' i tanken synes selv det ble ganske fint ?


Har du et art.nr. eller link til disse ?
takk for tilbakemelding


fornøyd med LED lysene , men nå begynner jeg å lure på om jeg ikke skulle bytte lysrørene etterhvert, liker ikke fargen de har kontra lyset fra LED'ne

Artikkelnummer på LED lysene er 46-283
koster 249kr

http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/Belysning-innendors/Benkarmatur-LED-3-x-1-W-46283/


skal og få festet armaturet opp i det andre etterhvert, avgir null varme så ingen fare uansett

[QUOTE=Linda W]Du spurte om lysrørQUOTE]

hei

jeg kjøpte 2 stykk AQUAGLO og er ikke fornøyd som nevnt, liker ikke fargen så ja takk til tips



Adina
Herlig akvarium :)


takker!

i går merket jeg meg at 2 av dempsyene har fått øynene opp for hverandre, så tenker jeg fjerner dempsy nummer 3 i ettermiddag


i tillegg til dette så jeg i går kveld at 3 av coryene jazzet rundt sammen mer eller mindre oppå hverandre, mest opplangs plantene i tanken , ser ut som de leker? da isåfall to hanner som henger etter ei dame ...men kan være jeg tar helt feil her - aldri styrt så mye med coryer egentlig


elleres er golden nuggets og creni.comp på vei hjem ila uken er jeg lovet


synes han begynner å bli riktig fin nå etterhvert, selv om han er for liten å regne enda

da har det flyttet inn 3stykk golden nuggets og 3 stykk creni.comp og jeg er rimelig fornøyd for å si det slik

Einar Johan Sirevåg leverer nok en gang flott fisk til fin pris!


fjernet den ene Dempsyen og dagen etter lå det Dempsy egg på en stor stein med ett stolt 'foreldrepar' som bytter på å pusse og stelle eggene, utrolig kjekt!


Zebra hannen har stadig nye projekter på gang og nå lages det nytt hus til kona..igjen



Dempsyene klarte ikke å holde på eggene denne første gangen , trenger nok noen forsøk til før de får det helt til.


dverg gjeddene er bare råflotte!!
aktive, glupske og morsomme å følge med på , er ikke mere enn 4-5cm

de nye golden nuggettene jazzer rundt, noen som vet favorittmat til disse ?
Stephan Sandemose
Slettet.



noe spesielt?
crenicichla compressiceps'ene mine hiver inn det meste av mat, spesielt mygglarver som virker som passe størrelse til denne typen gjedder




Amatitlania nigrofasciata , eller zebra'ene mine om du vil , er stadig på farten og da jeg hadde tenkt gjeddene skulle kunne bruke dette stedet la jeg en stein foran åpningen. dette hjalp i ca 2 minutter , da hadde hunnen presset seg inn likevel og var i full gang med å 'rydde' hehe


1.veldig fornøyd med at plantene (ugresset om du vil) vokser i alle retninger, nå slå de røtter og flytter seg utover i tanken. har aldri hatt planter som dette , vokser utolig fort - 1cm på en dag og to

2.Bitodomane er tilbake i tanken og veldig fornøyd med det!

3.en noe nærsynt Zebra hanne som ikke liker fotografering nær glasset

jakkene mine tar seg flott ut, mye bedre enn på dette bildet her

Gøy å se at du har riktig fisk he he.. jeg elsker J.D og Zebra!! ikke mange som kan måle seg med de, etter min mening! jeg håper å få opp et kar til ettehvert, å da blir det garantert J.D igjen.. frem til det får jeg nyte bildene av dine fisker. Men ble nyskjerrig på dverggjeddene dine... hvilken type fisk er dette?
fint du liker fiskene mine!

dverg gjeddene heter crenicichla compressiceps, blir vel ca 8-10cm voksne.

jeg har hatt endel gjeddecicklider tidligere, men da større typer som creni.saxatiles, johanna , xingu osv

http://www.google.no/search?q=crenicichla+compressiceps&hl=no&sa=X&tbo=u&biw=1366&bih=641&tbm=isch&source=univ&ei=qb8SUZeEHI6zhAeu3ID4CA&ved=0CDAQsAQ#hl=no&tbo=d&tbm=isch&sa=1&q=crenicichla&oq=crenicichla&gs_l=img.3..0i19l10.17406.17406.0.17583.1.1.0.0.0.0.108.108.0j1.1.0...0.0...1c.1.2.img._BAUIOo3gIA&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41934586,d.ZG4&fp=5970b87a4602a121&biw=1366&bih=667

svært glupske og oppfører seg som gjeddene vi har her hjemme, dvs de finner seg gjerne ett skjulested og står der på vakt til noe passerer innen rekkevidde og sluker det som passer greit i kjeften hehe

dvergene oppfører seg ganske så likt egentlig, blir som dvergcicklider kontra større andre cicklider, like tøffe i trynet som resten av familien
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap