Once again (side 3)

oi oi de var fiiiiine! så morsomme fisk
Adina
oi oi de var fiiiiine! så morsomme fisk


de er fine ja, og ikke minst morsomme å følge - badass fisk i miniformat !
kjapt vannbytte i går , ca halvparten skiftet , pumper ikke rørt

må si jeg synes dverg gjeddene mine er noe av det morsomste jeg har hatt

fikk laget noe mere huler i skifer som igjen ligger mest mulig hgjemt under sanden,
gjeddene undersøkte med en gang .... men etter en stund bestemte zebra seg for at de skulle flytte inn i den ene hulen
- men likevel 3 nye andre gjemmesteder så ingen så klaget eller la inn skriftelig protest



sliter med å få tatt skikkelige bilder med telefonen , må snart dra frem ett skikkelig kamera å ta noe mere bilder
gjeddene har virkelig blomstret opp, fått mer markerte tegninger og mer farge og er knallharde i hodet, tror ikke de vet at de er de minste fiskene i tanken - lar seg ikke jage av noen og parkerer lett både zebra og dempsy


dempsyene har nettopp klekket egg (fredag) og bytter på å passe på hjørnet sitt mot inntrengere. blir spennende å se om de klarer seg, har ikke tenkt å ta ut yngelen så tim ewill show. -
da skal både zebra og dempsy flyttes til ålgård distriktet til helgen
- begge er ferdig med siste klekking og nå vil jeg ha noe annet i karet, noe som tar mindre plass men med like mye attitude - forslag? apistoer kanskje?

zebra paret jeg har hatt denne gangen har vært uten tvil de peneste eksemplarene jeg noen gang har hatt

zebra er jo en veldig vanlig fisk å enkel å få tak i, men helt klart undervurdert
- flott fisk med masse 'personlighet' og aldri kjedelig å følge med på
hentet disse da forrige eier gav dem opp

dette skal etter sigende være noe slikt som red back angelfish (?) og da litt spesielt
- ikke vet jeg

de jazzer rundt, spiser godt, veldig glade i mygglarver

veldig fornøyd med disse mallene jeg kjøpte tidligere


her Mallory

Apistogramma han & hun søker nytt kar!
Har et par for mye!!
Er du klar for et par apistoer, Geir?
ble handletur på meg i går, innom biltema å fikk meg blåsesand

var også innom Nettdyret.no på Hommersåk, og på Verdalen Zoo og kikket litt

deretter ble det stopp hos Einar Johan på Sirevåg for å hente fisk


MEGET fornøyd med fisken jeg fikk!!!

5 stk Acarichthys Heckelii
10 stk Hemigrammus Rhodostomus
10 stk Hyphessobrycon Herbertaxelrodi
4 stk Peckoltia sp.


4 stk Peckoltia sp.

disse er parkert i ett lite kar jeg har sammen med ett flott par med micros + noen reker som flyter rundt


5 stk Acarichthys Heckelii

her er grunnlaget lagt for med tiden skvise inn ett større kar, eller kjøpe et annet hus - flott brekkstang
lite som skjer , karet fungerer veldig bra synes jeg , lar det vokse over med planter nå , så skal jeg frisere etterhvert - både tetraene og heckelii'ene synes å like seg innimellom plantene

her er litt mere bilder

i det lille karet mitt har jeg gående 4 Peckoltia sp.clown ( ikke helt sikker på om det faktisk stemmer, men så sa listen jeg bestilte fra )

disse begynner jeg å bli rimelig lei, mye rengjøring av dette karet, driter ut tanken på null komma niks - vil tro de forsvinner etterhvert nå om jeg finner noen som vil ha dem

Dritt-maller
Nå må du få vekk clowne mallene å få hjem et par apistoer...
beardfish
Nå må du få vekk clowne mallene å få hjem et par apistoer... :-)


tja tjo

hadde egentlig lyst å prøve meg på mere maller av ett eller annet slag , noe tips på hva jeg kunne prøve ?

60L TANK
Litt oppdateringer
har vært meget rolig i sommer, men kjenner nå at det begynner å klø i fingrene.
akvariet med heckelii og cupido surrer og går , nå tenker jeg på å bytte ut BT sanden med noe annet, om jeg finner noe brukendes.

ett lite prosjekt i sommer ble å lage en 70l 'dam' til noe gullfisk, får se hvor lenge det sviver før det blir plantet oppi til våren igjen

Blir kanskje for mange timer lys i døgnet, hva mener dere ?
stilt inn to stykk tidsur slik at led's skrur seg på først om morgenen eg deretter lysrørene, og motsatt på kvelden. synkronisert med når jeg står opp og når jeg har tid til å gi dem 'frokost'

led på 0600 og rør på 06.45
- vet det er tidligt men slik må det nesten bli hjemme hos meg,

rør av 20.00 og led's av 21.30

blir kanskje for mange timer lys i døgnet, hva mener dere ?


Vet ikke hvordan alger utvikler seg med LED lys, men dem sier at max er 12 timer om dagen. Om du er hjemme på morgenen og kvelden kan du jo bare programmere det inn og la det være mørkt noen timer midt på dagen.
Selv har jeg 8 timer med lys om dagen da jeg ble plaget av alger med 12 timer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap