Shrimp soil..

Er det noen som vet hvor man kan få tak i dette?
Finnes det forhandlere i Norge?
Fluval stratum selger dem på Tam Alna i Oslo,men det hjelper kanskje ikke deg. Dennhar det derimot vært mye negativ omtale,med rekedød som resultat,hvis du googler litt. Jeg bestilte Denne,som har veldig godt rykte. Dyr frakt da.

http://www.ebishop.se/soil/23-shrimpsoil.html
Har prøvd den du snakker om fra Tam.. Ikke helt fornøyd for å si det sånn.
Har sett på den fra ebishop.
Er du fornøyd med den? Hva ble frakten på? Det et vel toll på det også? Eller kjøpte du bare en kanskje.
Kjøpte bare en. Holdt til et nanokar,så det ble ikke toll. Blir billigere enn oppgitt,da svenskekrona er lavere.Frakt ble 260,men det tener du jo inn hvis rekene trives og formerer seg.Har bare brukt den et par mnd,men vet mange er fornøyd med den,når man sjekker litt rundt. Senkernph,så kommer jo an på hvilkennrekerndu skal ha i karet
Jeg bruker EbiGold til RedBee Japanstammen min, fungerer veldig bra. Senker ph'en en anelse slik at den ligger rett over 6.5.  En del av disse reke-bunnlagene i butikk er egentlig plantebunnlag og har masse plantenæring i seg som resulterer i rekedød de mange.

Bruker også Dennerle rekebunnlag i flere andre rekekar, men denne er helt nøytral og har ingen innvirkning på vannverdiene.
Sjekk ut Ebishop.se de har flerne typer soil. Sender til Norge også. Har fått inn Akadama soilen som er på 16liter? Den bør du prøve ut. Mangen som driver med bonsai planter bruker denne soilen. :P
Heisan.
Skiftet for en stund siden ut all substrat i rekekarene mine med Fluval stratum. Og som du nevner fikk jeg store problemer med rekedød.

For ca 2 uker siden fant jeg ut at jeg skulle "skylle/rense" substratet ekstra godt og dette hjalp. Har ikke mistet noen etter dette... En 4 kg sekk på Alnabru kostet 429,- Hos Aquamanias.no tar han 249 for den samme sekken:-/

Mvh Glenn
Lars Jamne
Jeg bruker EbiGold til RedBee Japanstammen min, fungerer veldig bra. Senker ph'en en anelse slik at den ligger rett over 6.5.  En del av disse reke-bunnlagene i butikk er egentlig plantebunnlag og har masse plantenæring i seg som resulterer i rekedød de mange. Bruker også [URLBLOCK1] i flere andre rekekar, men denne er helt nøytral og har ingen innvirkning på vannverdiene.


Hvordan er Dennerle rekebunnlag mht. Corydoras ,kan denne brukes med kar med slike i ?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap