Hjelp

Hei, jeg er toatalt nybegynner Har kjøpt et 180 liters akvarium med en Plecostomus, en gull-Severum og diverse andre småfisk. Pumpe, filter og vannverdiene ser ut til å være bra, men når jeg sto opp i dag, så var vannet totalt ugjennomsiktig. Nesten som utvannet melk. Kan dette ha noe med at jeg plasserte en del pynteting av diverse metaller i går? Eller et par kokte potetbiter til Pleco? (som han ikke spiste) Setter stor pris på svar.
Mvh. Ståle
Hei!
Gratulerer med akvarium! Jeg er relativt fersk, jeg også, Jan -12. Men skal jeg tippe på problemet ditt, tror jeg det er poteten som har gjort vannet uklart. Potetmos.. Jeg ville ha skiftet ut 30% vann hver dag i en periode, og målt vannverdier hyppig, og hvis disse er bra, latt filteret ordne resten.
Håper noen andre også har synspunkter til deg. Lykke til og god helg!
Lenge siden du tappet i vann 1gang ??
Det tåkete vannet er nok infusorier. Det er små organismer som lever i vann og har kommet av potet bitene dine. Ikke noe farlig. De forsvinner etter hvert. Enkelte fiske arter har så små yngel at det er infusorier som er det beste fôret.

Pynte gjenstander av metall og alt annet metall bør du unngå og ha i akvariet. Metallet kan forgifte vannet, og fiskene dør.
Ca 1 uke siden, men jeg skiftet ut omtrent 30 % av det nå nett
Okidoki, har du peiling på Oscar-fisk? Og andre Cichlider?
"Pynteting av diverse metaller" lyder svært skummelt med tanke på både fiskenes og plantenes helse, slik også en annen her har nevnt. Metaller av ymse slag har ikke noe i et akvarium å gjøre.

Stephan
Okidoki, har tatt ut metall-greiene. Og det går faktisk bedre time for time her
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap