Tvillingmammas akvarieveks og lidenskap (side 10)

Jo takk. Jeg håper det ligger noen inni mosen etc i 112 literen av mine kjære albinoer. Men det vet jeg jo ikke. Og haraldene har også egg der. Så det er vel lov å håpe

Men haraldene har også tre egg i voksenkaret, ingen spist så kanskje de ikke spiser egg? Og de ser fantastisk fine ut så jeg har i alle fall et lite håp om tre nye.

Helsemessig ja, huff, vil ikke tenke akkurat nå. Graver meg ned litt utenfor helsa
Jeg har klart det!
For noen dager siden var skuffelsen stor da jeg sa at eggene var borte. Vi har jo to runder med egg oppi der, både albinoer og haraldene mine.

Som vanlig blir det leggetid i kveld for små trollunger som ikke er i særlig form heller. Mannen skulle bare se på rekene og så roper han på meg. Jeg setter fra meg det jeg holder på med og tusler bortover.

På bunnen av akvariet farter det rundt en hel haug med bartulfer. De er ikke store, de er ikke særlig synlige, men de barter da rundt. Jeg teller minst 10-15, men de er så aktive og farter så utrolig rundt at det kan være mange flere. Vet det var nærmere 50-60 egg av albinoene.

I voksenkaret til haraldene henger det ca 8 egg igjen, noen få har klekket nå et par stykker, resten henger så antar at det jeg ser i yngelkaret så langt er albinoer. Men i morgen kan det jo være andre. Det er ingen plommesekk å se så antar de har blitt til babyer da jeg sa eggene forsvant. Dette må ha gått fort.

Jeg trang noe oppturer etter en bil som har kranglet. Ser for meg STOR utgift, bilen min står i deler. Og ringte i dag for å få deler, joda de hadde både her og der. Kommer ditt, tar i delen og det er morkent. Nytt til så gammel skal nok godt gjøres, men skal mandag høre med verkstedet. Det bør ikke koste så mye i følge en som driver med det og skal også høre med et par andre spesialister som vet hva de snakker om. Har altså brukt masse bensing, mange smerter, masse krefter, mye krangling i baksetet til ingen nytte.

Gleden var derfor ekstra stor når jeg kom hjem å fikk denne nyheten. Sånt liker vi. Kanskje det er mer enn en ting som går rett vei fremover nå
Så kjekkt da ,grattis med småttisene

Håper det ordner seg med bilen og , det blir ofte tungvindt å være uten bil.
Takk. Ja det var utrolig morro. Klarte i alle fall å telle minst 20 stykker før jeg la meg i går og i dag ser jeg tydelig at de er røde i magen. Avskallet artemia er for for dem + rekene får sitt så klart. Men om de små stjæler av dem kan jeg jo ikke si sikkert at de ikke gjør

Uten bil il denne avkroken er ganske håpløst ja. Ikke en eneste buss. Enten må man gå eller sykkle og skolen er 12 km unna samme er butikken. Så bilen min må på bena igjen. Får bare krysse fingrene for at Star redder meg. Om ikke blir det å bestille og antar det kan være snakk om noen dager. Og jeg som skulle hatt både ditt og datt før 17. mai. Og orka ikke apoteket en gang, har vel medisiner for noen får dager, men det går litt nå i disse alergitider.
Så langt har jeg ikke hatt noe frafall av mine små albinoer. At de er albinoer er jeg jo helt sikker på. Om det ble noe av de andre vet jeg ikke ennå. Men de små barter nå veldig rundt i karet mitt. Det er rent morro å sitte å se på dem. Jippi jeg har klart det.

Det er stadig fine røde mager å se på mine små søte bartulfer. Og det er utrolig morro. Har prøvd å telle og måtte gi meg da jeg kom til 30. Ganske sikker på at det var flere, men da surret de seg så sammen at øyne mine ikke hang med.

Vurderer å kjøpe to kar på litt over 200 liter hver seg og sette dem i reol. Må nok bygge da så må vel lese meg opp på dette. Da kaster jeg nok ut 180 literen min ja.
Så artig da. Gratulerer
Plussmedlem
Tvillingmamma80
Vurderer å kjøpe to kar på litt over 200 liter hver seg og sette dem i reol. Må nok bygge da så må vel lese meg opp på dette.


Mente det var deg ja...
Dere har jo vært her og sett hvordan jeg lager mine reoler. Lite hokus-pokus, kun litt nøyaktighet som skal til...
Å selge kar var mindre smart, kjøpte større kar etterpå. Men jeg trenger det. Men siden pumpa mi i 180 liter'n gikk varm og stoppa måtte jeg ha ny og ergo en pumpe i minus siden jeg alt hadde kjøpt ny. Jaja, lider ikke. Bare tar litt lengre tid å få opp de neste 3-4 karene som står her. Er passe str. rundt 80-90 liter.

Albinoene er det utrolig mange småttiser av. De er kriminelle. Dog, siste klekking var det mye mugg på eggene, det er første gangen jeg har hatt mugg på egg faktisk. Kanskje fordi det er sommer og varmere generelt? Men jeg dør ikke har så mange av dem. Måtte låne plass i 72 liter'n til en del undommer da jeg fikk siste klekking. 15 stykker skal til vei venninne, resten skal til sjefen til kællen. Bare venter på at ferien er over så han kan ta i mot dem

Haraldene er også veldig aktive og det har blitt bra klekkeprosent på dem. Har minst 15 gående i karet for klekking nå. Fra å kunn ha en som klarte seg de første eggleggingene (lite befrukta) til nå å ha så mange er jeg kjempe fornøyd.

Ser ut som de har bestemt seg for å ta ferie med egglegging, passer meg veldig veldigbra. Har ikke plass til mere akkurat nå.

Har kjøpt Tetratec ex 700 til 180 literen. Veldig fornøyd med pumpa. Stillegående og fin. Men den står ennå sammen med en litt eldre utvendig pumpe som absolutt ikke gjør like mange liter i timen som den vist skal ha gjort en gang. Tørr ikke ta det av i starten, men når den er godt innkjørt så er det klart at jeg kan sette opp et eller to kar til med pumpa mi som er gammel. Dog nedsatt efektivitet Men får se hvordan dette går ut. Veldig fornøyd med utvendige pumper. Og ikke minst god service fra Webzoo som sendte så kjapt da jeg var i beite. Forrige gang jeg kjøpte pumpe til 180 literen kjøpte jeg i butikk, bare et år siden faktisk. Så har ikke helt troa på visse butikker. Det har kommet ny butikk i Halden, samme som TAM,men de har jo ikke no utvalg på pumper.
Da har jeg satt opp karet, flytta over ene utvendig pumpa mi og latt noen fisk flytte inn ja. Men str når man kjøper tror jeg aldri mer på. 80-90 liter, jaja, det ble eil 105 liter! De to andre skal være mindre, stemmer det, ene er målt til 86 liter, det andre har jeg ikke målt ennå.

Flytta de største haraldene og albinoene over, dvs ikke alle, bare 17 totalt. Så får du puttre rundt i nytt storkar. Før de flytter til nye eiere.

Sitter å vurderer om jeg skal hive meg på 60 literen og bytte ut hele karet med ene 86 literen. Frister egentlig veldig. Mangler topp på det, men har glassplate liggende. Og pumpe som passer har jeg også. Hm, må vurderes ja.

Får vel pakka mi fra webzoo i morgen, da får jeg ei pumpe til + noe til noen venner av meg og så var det en ting til, men det husker jeg jo ikke. Så klart.

Begynner å bli veldig fornøyd, men usikker på hva jeg skal gjøre med 180 literen.

Fiskeendringer blir det nok også fremover, men kan vente til jeg har fått solgt ut det som skal selges ut. Har jo i og for seg plass nå, så om jeg VIRKELIG faller har jeg mulighet da
Nå har høsten OG kuldegradene kommet. Og jeg er vel blitt litt mer aktiv på akvariefronten igjen. Det har skjedd en del selv om det har vært tørke i sommer.

I 105 literen har nå ungdommene flyttet ut. De er forvist til en plass, nemlig 112 literen og inn i 105 literen flyttet C.arcuatus gruppa som ble kjøpt fredag 20.09. Det er tre hoer og en hanne. Foreløpig litt forsiktige av seg, men får sine raptuser. Gleder meg til å bli kjent med dem.

I rekekaret mitt har det kommet til to viftereker til. De kom også 20.09. Det har blitt en del yngel også. Et par store sakuraer har bukket under i løpet av sommern, men til gjengeld mange små. I tillegg har det også blitt observert flere små av tigerrekene mine. Deep blue. Og avkommet blir spennende hver gang. En runde nesten kun uten blåfarge, en annen masse blåe. Og multi fargete rekene har også formert seg. Både sakura og multiene har blitt solgt noen av også. Jammen ikke verst. Plass til nye og unge reker.

I 128 literen min har det nå kommet til en del mer platyer. Det første kullet med barn er fremdeles like lite som det var i starten (hva skyldes det egentlig tro?). Jeg har nå fått 3-8 nye yngel av de siste tilskudda av platyer og jammen vokser de fort! Veldig moro. Har vel en 10-15 voksen platy. De fleste tegninger, bortsett fra rene indianere. Og flere av dem venter små. Er flest jenter her nå. Digger de med mye sølv/hvitt på seg. Har i tillegg mista en av mine flotte coryer albinoene mine, men har latt det komme til 6 yngel av dem da. Så håper de kan bli like store og fine og at jeg kan få flere småtasser. Selv om det er helt umulig å selge dem!

I 180 literen er jeg ganske oppgitt egentlig. Paleatusen min vil ikke legge egg. Skal se om det kan funke å sette dem over i et mindre kar, senke tempen ennå mer så får vi se. Kjenner jeg snart er giret på å få noen babyer. Har mistet et par stykker av den opprinnelige gruppa, men det var som forventet egentlig. De bare tegn på at det ville skje og antar de var gamle. Så haster vel snart med å få babyer

72 literen min har fått flere beboere. Det er ennå noe yngel av albinoene mine som går der. Gidder ikke stresse med å få dem over i 112 literen til de andre. ER vel 10-15 i karet. Det har dødd ut noen cherrybarber og nye har tilkommet. Stakkars, kan ikke være bare to igjen må vite. Ny gruppe neontetra har også kommet da de opprinnelige var gamle og ruslet en etter en. 2-3 gamle igjen nå. Det har også kommet til 15 fine kuhlii åler. De er digge da. Sønnen er meget fornøyd.

112 literen er rent corydoras ungdomskar. Der er alle til salgs pr nå bortsett fra en med ekstremt lange ryggfinner. DEN skal jeg sette inn til sine foreldre, haraldene.

85 liter'n har nå blitt min sønns kar, det er nå en kampfisk og 8 haralder der. De har fonni godt ut av det med hverandre. på sikt skal han nok ha annen fisk oppi der tenker jeg, men han må jo først bestemme seg. Frem til da får han låne avelsparet mitt :P

Det har med andre ord skjedd en del. Og mer kommer til å skje. Jeg har en 85-90 liter som er klar til å settes opp og må bare se om jeg finner kontakt til det. Sand er i boks, pumpa er klar og blir nok å prøve å sette i gang en leksgruppe av dem ja.

Ellers prøver jeg å selge:
albinoyngelen min
harald yngelen min
sterbaigruppa mi

Salg er ikke enkelt. Ene sier den skal ha og kommer aldri, kommer nye tider, kommer ikke og sånn fortsatte det. Og så skal de ha dem kjørt til seg. Sukk. Blir mildt sagt oppgitt jeg.

Det var litt av det som har skjedd her og som jeg husker. Har klart å få bronkitt på virusfronten så er litt redusert om dagen. Men alt går da, selv om jeg glemmer litt fort.
Plussmedlem
Merkelig at særlig Harald'ene og Sterbaiene er så vanskelig å selge!? Det er jo nydelige arter, og særlig førstnevnte er jo ikke den man ser mest av i handelen.

Det at folk avtaler og ikke kommer, er håpløst irriterende. Har opplevd det, og jeg gremmes av det... å si ifra er første bud om noe skulle komme i veien. Dårlig gjort er det mot personen man avtaler med, å bare "drite i det"...
Ja jeg er helt enig. Har nå ikke lagt ut haraldene på nytt, men antar også dahls tar dem inn. Ene er så spesiell så den beholder jeg :P Men når to stykker skal kjøpe og ikke kommer, da blir jeg ilter. Kom noen fine unnskyldninger over et døgn senere. Beklager, men slikt biter jeg ikke på. Virker som det er lite kunnskap. Men får se, er jo auksjon i november i moss eller særp, husker ikke hvem av dem, så kanskje bare la dem gå til da :P

Står et nytt kar klart, men jeg mangler en skjøteledning! Makan, stikke av med den da gett. Kan kanskje finne om jeg leter veldig, men dagen i dag er så dårlig at jeg skal ta det helt piano og lade opp til storinnrykk av barn på fredag :P

Er litt overrasket over at dette kattungekullet intr seg nada for akvariene mine. Før har jeg jaget kattene av som bare det, men nei, disse ser ikke på dem en gang! Ok, de la sin elsk på frysern min så de tygde av strømledningen der OG det gnistret og lukta brendt. Så klart en kveld sånn at det ble sen natt å fikse dette. kanskje det er derfor de ikke bryr seg med akvariene mine, dette er frysebokskatter Deilig å slippe å jage dem ned da for de små gjør jo ugang på toppglasset. I allefall de før pleide å prøve å fange i de små hulla. En klarte til å med å lirke vekk en del av plata sånn at den kunne dotti nedi. Så klager IKKE på at disse er ok. to av dem forsvinner også om ei uke.
Da var sterbaiene solgt. De var friske og fine da vi sendte de fra oss. Pakket i stor pose og fem stykker og får melding noen timer senere om at ho mener de er syke. Jeg blir så klart lei meg. Villig til å kjøpe de tilbake. Men det skal ho ikke. Etterhvert kommer det nye opplysninger frem og jeg kjenner jeg blir matt. Ringer en cory spesialist, for dette høres ikke ut som sykdom. Og helt rett, uten å blunke sier denne at det er transportskade. Kjørte selv coryene et stykke på vei og vet at de hos meg stod stødig og stabilt. Men bilen som hentet de skrenset inn og kjørte "idiot". Altså, slik ungdom ofte kjører for å vise seg frem. Er for gammal til sånt jeg Eller blitt mamma var tingen tipper jeg.

Så senere på kvelden får jeg se at kjøper legger meg ut på fb, dog uten navn, men sverter meg. Fiskene har jo loggi der så de som har fulgt med vet jo, legger ut sted også og det er ikke mange som bor her oppe. Og særdeles få som driver med fisk.

Senere er vist vannet sort/mørk brunt når de kommer frem (ikke det av de bildene kjøper har lagt ut), finnene er vist opprevene (kjøper sier at vi sier de alltid har vært sånn, de var perfekte da de dro herfra og det sa vi også) og en hel haug andre ting. Kjenner jeg er både lei meg og sliten av å sitte å lese slikt. Har dog ikke deltatt i dette i det hele tatt. Det blir for barnslig av meg. Å ikke si sånt til meg, legge det ut på fb er vel også en form for mobbing/sverting ja gudene vet hva. Antar man ser det samme mønsteret hver gang vedkommende kjøper fisk. Så et annet bilde vedkommende la ut av en så kalt aeneus, vel, det var ingen aeneus som var på bildet. Håper bare fiskene får det bra, men kjenner jeg angrer sykt på å ha solgt dem. Hvordan finne gode hjem og hvordan unngå slik oppførsel? Mente brått at de var frakta for lenge også. Vel, de var i posen 4-5 timer, er det virkelig ikke holdbart? Hvordan fraktes de da fra elvene og til Norge? De som er vf? Vet det var nok oksygen.

Phu, godt å lette hjertet litt. Måtte bare få det litt ut. Og vurderer å beholde alle andre for dette er en mindre hyggelig opplevelse, og kjenner at det orker jeg ikke en gang nå når resten av kroppen har streiket.

************

Stort vannskifte i går med kaldtvann, funka neppe på paleatusene mine. Pokkers teite fisker som ikke vil egge litt for meg. Mat tas i mot med takk, kaldt vann like så. Nå skal det prøves i mindre kar så får vi se om det er for stort det som er :P

Forbauset over hvor godt ph har holdt seg rundt hele linja. Det er jo moro når endelig livet smiler til oss. Har jo slitt mye med ph her og tilsetter jo deretter. Men nå har det gått litt over tiden på karene for vannbytte og det er stabilt som få. Juhu, koser oss med å ha det litt enklere.

Fant skjøtledning også så i løpet av noen dager er enda et kar oppe og går Spennende. Og der kommer nok paleatusen min inn. Kan de sitte der og egge :P Satser på at dette funker som fjell. Lov å ha trua da :P

Mista et par albinoer og paleatuser, så antar alderen er i ferd med å innhente dem Men albinoene erstattes av yngel da. Og paleatusen var jo i utgangspunktet 15 så har litt tid til å få dem til å legge egg igjen
Ups, jeg var da ikke klar for egg nå? Ja for i går kveld la så klart paleatusen jeg flytta egg! Telte rundt 36 stykker.

I dag har jeg flytta albinoyngel over i 180 literen og harald yngel over i 105 liter! Det var mer yngel enn jeg trodde. Kom til 25 haralder jeg har for salg. Dvs har ikke lagt dem ut igjen. Det var jo ei som skulle ha dem jo. Men etter flere mnd der ho hele tider forskyver det blir det nok ikke noe av nei. Orker heller ikke være budbil i mange mil for folk. Så vurderer å ta de med meg på auksjon. Lyst til å dra på auksjon i Særp.

Nye egg er nå tilbake i 112 litern, og nå er det kun egg og snegler der borte. Litt av en jobb å flytte mindre samarbeidsvillig fisk. Og fisketuren i 180 literen skal jeg ikke ha noe med å gjøre asså :P DEN tar jeg ikke.

Har bestemt oss for at 180 literen skal selges. Om det blir større kar på rundt 300 liter eller om det blir reol får vel tiden vise. Men det er egentlig ugunstig str for våres. Lyst på fisk som ikke passer inn i så lite kar, de fleste ligger på 200-250 liter av de jeg liker og så har du coryer som nekter å yngle i så stort kar. Og jeg ser jo lite til dem i så stort også. Så blir spennende å se hva som dukker opp til slutt. Men haster i og for seg ikke. Dog, tatt en tlf til noen som selger brukte kar for å høre hva de har inne da. Fant også DET fine karet til en billig penge (stort kar), men han solgte det til tlf før oss. Dvs la på med kjøper og så ringte vi med en gang Sånn uflaks da gett.
Mye omplasseringer hos deg og ser jeg og det var da kjekkt at det ble noen egg da

Men tenkte litt på det du skrev om Sterbaiene du solgte og transporskade.
Coryer bør pakkes en og en i poser pga. at de kan skille ut giftstoffer som kan ta livet av de på kort tid. Nå var det jo ikke dette som var tilfellet ditt selv om det var veldig synd at velkommende reagerte sånn som hun/han gjorde.
Vel ,det sies at de med gule finner er mer utsatt for dette og Sterbaiene spesielt.
Så kanskje noe å tenke på til en annen gang .
Selv pakker jeg alltid coryer hver for seg enten det er lang transporttid eller kort bare for å være på den trygge side.

Men nok om det ,blir spennende å følge med om det blir reol eller stort kar.Hvilke fisker er det som står på ønskelisten hvis det blir stort kar da?

Ja jeg tenkte tanken, men da vi kjøpte dem av butikk kom de i samme pose, ble jo også stresset opp, men klart, er transporten veldig hard kjørt vil jeg tro at de klarer å stresse uansett hvor mye en har stresset? Ble veldig stille fra den kanten nå i alle fall. Tror det var en "verdensmester". Men sitter med følelsen av at jeg ikke vet om jeg tørr å selge igjen.

Jeg har nå plasert litt skjell etc rundt i karene. Det ser veldig så fint ut. Begynner å ta litt form. Men jeg sikkler på flere kar, bare synd det er ganske fult om ikke det blir reeoler da. Og jeg liker jo kar på 80-130 liter.

OM det blir storkar håper jeg på et rundt 300 liter. Er litt usikker på hva jeg har lyst på eller hva som går sammen. Leker litt med tanken på malawi, men er veldig usikker der. Frister litt med diskus da. Dahls har noen fine støtt og stadig. Så hadde jo vært morsomt. Men er også veldig svak for fine scalarer. Og har sett litt på apistograma dog veldig usikker. Sikkert flere også. Men dette er nok hovedtankene. Ciklider er også aktuelt. Men jeg vil ha noe med litt farge og litt liv. Ja jeg vet at diskus ikke er så mye liv i, men de er så store at det veie opp :P

Fikk besøk i stad selv om jeg er groggy som fy og fikk så skryt av karene mine. Spesielt det med platy og albinoene mine. De er virkelig fine. Så nå er det planlagt titte tur på Dahls sammen med ho, en dag ungene ikke har ferie :P Mamma'er på tur Rekker vi kan Arilds zoo anse seg som utsatte for besøk dem også :P Det morsomme er jo at ho har kjøpt to kar av meg inkl det meste. Og ene er guttungens. Han og min eldste er like gamle og har vært sitt kar. Spennende for gutta det. Og litt forskjell på smak i akvarieverdenen
Da har jeg fått en avtale på å hente et 375 liters kar med skap til. Hjemmesnekkret. Det ser veldig pent ut så gleder meg. Lørdag er den store dagen. En ok penge og en ok reiseavstand. Bærehjelp i alle rettninger harjeg også Og fiskeinnredninger igang.

Var i dag på Dahls med ei venninne av meg. Jeg hadde ingen kjøpeplaner, men Thor får nå alltid penger ut av meg. Av det kjedelige kjøpte jeg et par pakker frossentfor i terninger. Så har de litt å kose seg med.

Av det mindre kjedelige har jeg nå kjøpt fisk til kar jeg ikke har. Jada, men de kan trygt gå i 180 literen (som jeg hadde tenkt å demontere ja, kremt) frem til lørdag. Det ble 10 VF seilfinnemollyer. Wow.
Videre kjøpte jeg 10 platyer, må jo ha litt nytt blod til de jeg har
Det kom også 20 aeneus'er til meg.
Det var knallgode priser i dag så da måtte jeg jo bare. Pluss en rosenvig plante da. Den bestilte jeg jo fra akvariekjelleren,men de var utsolgt for den (var i vinter) så nå fikk jeg den endelig :P

Gleder meg til å begynne å sette ut litt fisk, flytte litt fisk etc. Dette skal bli morsomt. Og kremt, jeg kjøpte mest av oss to :P Ok, jeg har flest kar og mest plass også da
Phu, i går kom 375 liters kar i hus. Innrømmer gladelig at det var et slit. Var lovet hjelp i fr.stad og han uteble. Heldigvis hjalp selger oss. Kom hjem og lovet hjelp her, men han tok ikke tlf. Da ble jeg illsint og løfta sjøl. Akvariet vel på plass så ringer han tilbake. Ups, jobben er alt gjort :P Han var nok skuffa for de hadde vært å handlet fisk i går dem også så han gledet seg nok til å se vårt ja. Skal ta det igjen senere med å be dem. Sendte bilder da :P

MEN før man kom hjem med karet brukte jeg ganske mye penger på apoteket. Sukk. Men nå har jeg medisiner for en mnd + akutt medisin i 14 dager + TENS aparat for livet (kan vel gå i stykker det også, men det er liksom noe som varer i det misnte da). Så da kan jegnyte litt mer i sofaen. MEN når man først er i sivilisasjonen ja da må man vel benytte seg av det? Torsdag handlet jeg på Dahls, fredag handlet mannen på Dahls og lørdag dro vi altså sammen til Dahls. Det ble latterlig da vi ankom igjen ja. Men nå kunne jeg jo fylle hengeren opp :P De har jo feiret 10 år med dertil tilbud så jeg måtte bare.

Fredag kjøpte mannen 30 guppyer og et par sverdplanter. Og jeg som trudde vi var klare nå.

Lørdag var vi jo som sagt innom igjen. Det endte med 10nye guppyer og 26 neontetraer og en hurtigvoksende plantepakke. Phu. Og til ungene ble det pynt til hvert kar. En som lignet en rot, et hjul som er luftdrevet (mølle) og et tårnslått.

Turen hjem sov jeg nok mye bort. Slitsomt å handle jo :P Og mett etter pizza vi tok før vi dro hjem.

Vel hjemme bar vi inn alt sammen og jeg var langt fra fornøyd med kassa som var snekkret til akvariet. Så hva gjør vi da? Jo da bygger vi den om! Den var jo tett på hver sin side (skjønner ikke at jeg ikke så det) og det skal åpnes. Så pr nå står det kar i stua på bord og bare reisverke rundt. Skal raskt få bygd opp asså, men bare ikke riktig ennå :P Mulig det kommer i helgen, ellers få rho mor få seg en skrumaskin og skruer så skal det bli dreis på det :P For å modifisere litt vil bli veldig veldig bra.

Jeg hadde tenkt å hive ut 180 literen, men nå er jeg usikker. Vi skal snu om stua og får jeg plass så blir det nok stående. Ergo trenger jeg en større pumpe da Skal komme med bilder etterhvert. Er så langt veldig fornøyd med oppsettet og lyssetting egentlig. MEn man vet jo aldri hva man finner på.
Da har vi bygd om hele opplegget på 375 literen. Det var innebygd, tett på sidene. Nå er det snudd i kabinett, foreløpig helt front under akvariet, men det blir dører der også etter hvert. Så er det åpnet på begge sider, mangler en list oppe og et par pyntelister på siden her og der.

Er ikke mer enn ferdig med dette så får jeg en melding. Vil jeg ha 450 liters kar? Etter litt prek med min kjære mann så blir det et ja til dette også. Phu, Det betyr jo at vi må gjøre om litt mer i stua, 180 literen skal selges (bestemte meg jo for å beholde den først) og et eller to småkar skal bort. Hva som skal flytte inn der etterhvert vil tiden vise. Vil jo bygge en lignende møbel rundt det så får se hva som kreves. Antar vi vil bruke litt tid på dette også. Men vi ser an.

Lysten og gleden ved akvarie er tilbake nå. Så da er vi vel i gang da
Jøss det må man si ,to store kar på en gang

Spent på hva du ender opp med i disse karene da ,kan jo boltre deg med litt av hvert her ?

Hvilke type Guppyer kjøpte dere ?
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Lien
Reklame for plussmedlemskap