Corydoras og cherrybarber - 60 l

Hei.
Da har nettopp et nytt akvarium på 60 liter blitt anskaffet, og jeg er i tenkeboksen med tanke på hva som skal få bo der. Har til nå ikke fått puttet noe i karet av hverken sand, planter eller vann. Skal bruke god tid på innkjøring og har tenkt å prøve meg på salmimetoden. Har og kjøpt inn dråpetester og blitt kjent med dem.

Har etter å ha lest litt om forskjellige pansermaller bestemt meg for at jeg har lyst på noen slike. Det står da mellom panda-pansermaller og pygmepansermaller.
I tillegg til disse kunne jeg gjerne tenkt meg noen stimfisk med litt farge på.

Jeg heller mest mot pandaene både litt pga av utseendet, men og da jeg har forstått det slik at de holder seg mest på bunnen, mens pygmeene ofte gjerne vil ferdes litt mer oppover i karet og.

Av andre fisk har jeg til nå ikke sett på så mange forskjellige, men jeg synes cherrybarber er veldig fine. Ut i fra det som står i fiskebasen ser det ut til at det skal kunne gjøres å finne verdier som begge artene kan trives med, men er sikkert mer med disse fiskene som jeg ikke har fått med meg.

Det jeg da lurer på er om det vil fungere med 5-6 coryer og en liten stim med f.eks. cherrybarber i et kar på 60 l. Eller er det andre fisk dere har å foreslå sammen med coryene?
Her går coryen sammen med platy og guppy, men det bare ble sånn asså Høres bra ut det du tenker på også!
Den kombinasjonen vil nok fungere veldig fint i et 60 liters kar Cherrybarber er fredelige barber.
Dersom det blir til at du velger pygme-pansermaller fremfor pandaer, kan du nok bevilge deg mer enn 5-6 stk, ettersom disse er så veldig små, derav navnet pygme

Bare 5-6 stk vil knapt synes i karet, iallefall hvis du har normalt med beplantning. Så antallet kan nok dobles iallefall, uten problem. Lettere å se igjen gruppen da, pluss at de vil trives bedre med flere av sine egne rundt seg.

Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap