Skal bli bestefar, trenger litt hjelp

har en reke som er ganske så høygravid. er det noe jeg kan gjøre får å høyne overlevelsesprosenten litt? noe mat, vanntemp osv?

slenger med et lite bilde bare får å brife litt
Har du mye javamose kommer du langt. Har knust spirulina flakfor til mine røde rilli. De florerer,så det har funka her. Ellers får du kjøpt yngelfor på ebi shop og pimp my shrimp.
Ebi shop er knall,men begge er bra. Fikk 10 poser gratisprøver fra pimp. Må være medlem på redbee.se for prøvene
thank you
pimp my shrimp høres jo ut som en helt rååå butikk da :P
har noe som jeg ikke vet hva er i ''lille'' akvariet mitt.
lillesøster var å hentet den planten i sommer å jeg to vare på en liten stomp som har vokst seg til en god skog, tenkte den kunne være yppelig til rekene.
vet du hvilken plante det er og om jeg blir å få problemer med at den sprer seg overalt ?
Litt uklart bilde,men ser nå ut som javamose. Surr den fast i en rot/ grein,eller sånne lavasteiner. Bruk sytråd og surr den hardt fast i tynne lag. Da vokser den seg stor og fin etter noen uker. Rekeyngelen finner alltid noe snacks i mosa,så den er nødvendig for rekene. De store elsker også og gresse på den
Men du bør ha en del planter og skjulesteder til rekene. Alger utgjør 80 % av kostholdet dems,sies det,men de andre 20% prosentene er veldig viktige. Kjøp frossne erter/ spinat. Tin og mos. Rekene elsker det her + Rekefor da,selfølgelig.
Gullrotgress er også veldig populært hos rekene mine. Masse gjemmesteder og de klatrer stadig rundt. Men de liker også å sitte på/under/inni røttene jeg har i karet. Og jammen er de av og til frekke nok til å undersøke skiferhulen til mallene, men det tar ikke lang tid før de får vite at de må se å komme seg bort derfra Mallene er ikke like glad i å dele
Kjøp katappablader også. Ikke så dyrt hvis du kjøper fra annonsører. Dyrt i butikk.
takker for gode svar katappablader har jeg kjøpt og planten satt jeg i karret igår, men gravde den litt ned i sanden:/ skal surre den fast i rota nå med det samme.
men måå løpe å se om det er blir rekeunger nå
Masse lykke til. Og hold oss gjerne oppdatert om hvordan dette går

Fant rekebarn her i går da jeg gjorde rent, men nærmest umulig å se jo. Så det var morro.
det blir bare flere og flere reker med egg nå, tror det er ca 5 stk nå.
de siste dagene har den ene reka trukket seg tilbake i en rot.
regner med det er noe som skjer dær inne
Lovende. Ser ungene holder seg rimelig bra skjult her til de er ganske store. Ser også at vi venter flere rekebarn ja. Så det er jo morro! Er morro når man ser de trives og blir flere.
ja, er en stor atraksjon å se om noe har skjedd i akvariet hver dag hær i huset. har du noe erfaring hvor fort de formerer seg, er det noe mulighet at det kan bli får mange?
Her øker bestanden sakte og sikkert. Det er nesten alltid et par av hvert slag reker som har barn på gang. Men de går jo rundt en mnd med dem før de klekker så ting går ikke særlig fort. Og når noen har kommet til så er det raskt andre som er gravide. Men tross det øker bestanden saktere enn jeg hadde forventet. Tar også tid før jeg klarer å finne ungene her, så her gjemmer deg seg godt. Men plutselig popper det opp mange jeg aldri har sett før da. Så alt for rask økning er det ikke. Mulig jeg merker det godt siden de står i 90 literen og ikke i små kar. Ville nok fortere blitt overfylt i små kar ja.
det er reker overalt i akvariet. ser det er fra forskjellige kull på størrelsen, noen er micro å andre ca 5mm får håpe noen overlever, passer på en han guppy
har mine i 160l så de burde klare gjemme seg
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap