L-144 som jager hverandre

Hei!

Jeg har nå to stk L-144. Den ene har jeg hatt en god stund, mens den andre kjøpte jeg igår. Den jeg kjøpte igår har begynt å få barter, så det er helt klart en gutt, men den andre vet jeg ikke ennå. Vet ikke om den er gammel nok til å få barter ennå.
Men problemet mitt er at de to driver å jager hverandre hele tida! La f.eks en agurkbit nedi akvariet istad, og de var på den etter noen minutter, men den som jeg kjøpte igår bare jager bort den andre... Noen som vet hva som skjer her?
Mitt lekspar har begynt å jage hverandre nå. De har jo hatt barn hos andre før så de er voksne nok. Og klart tydelig kjønnsforskjell. Men det er ikke konstant, bare i perioder.

Det kan jo være to gutter som ikke er enige også? Bare en tanke på dine sin oppførsel. Mulig den siste guttn har blitt kjønnsmoden, om det er to gutter da.

Eller kanskje det er starten på lek om det er et par og begge no er kjønnsmodene?
Det var jo det jeg tenkte jeg og, men det ser jo ut som om de ikke kan være nære hverandre uten at den som helt sikkert er en gutt jager bort den mindre...

Den som jeg kjøpte igår (han som jager mest og som er kjønnsmoden) dulter også borti sterbaiene mine innimellom, men da ser det ut som at de bare kræsjer
Høres nesten ut som guttekamp dette selv om det ikke er jente som følger med. Mine kan godt være på samme agurk uten å jage hverandre etc. Men så får de raptus. Dvs det var i to dager de holdt på og nå er det ro der igjen. Og de har ikke vært konstante hele tiden, men pusta litt mellom. Men jeg så dama lærte seg å "klattre"i plantene Så ho gjemte seg klart unna på det verste.
Den største (den jeg kjøpte for 2 dager siden og som helt sikkert er en gutt) er 6,5 cm, mens den minste er ca 5,5 cm. Er dette vanlige lengder å se kjønnet på?
Jege tror du har en hunn og hann. De har bare ikke avklart sine plasser i karet riktig enda, og de er sikkert nysgjerrige på hverandre. Bare la dem styre, om det ikke går på helsa løs
Det hadde jo vært veldig kult
Tror selv at den nye innbyggeren i karet mitt ikke har funnet plassen sin i forhold til annen fisk heller

Skal kjøpe en hun L-144 snart, og da kjøper jeg også en stor gruppe med sterbai Så får se åssen det går etter de har flyttet inn!

Bare å komme med flere innslag, og råd og tips til meg om hold av L-144!!!
Jeg har ikke så mye mer å tilføye enn at de er utrolig sjarmerende! Jeg har L144, en albino, anc. sp. oppdrettsvariant og L183. Bartesam anc.sp. ligger oft og vifter på eggene sine i skiferhula, og gjør meg til mer el mindre fornøyd "bestemor".
De andre er litt for unge enda, men jeg kan se kjønnet på dem. Sammen med corydoras og SAE, til dels botia, er dette mine soleklare favoritter i mine kar
Ja, de har rare adferder Plutselig en gang så begynte gutten å bare riste på seg mens han sugde på rota :P
Det er bare å komme med flere meninger!!
Matte
Det hadde jo vært veldig kult :D Bare å komme med flere innslag, og råd og tips til meg om hold av L-144!!!

Har en l-144 og det er kjempe fisk. Pene og se på, rolige, fredelige og står på døgnet rundt og polerer akvariums ruta.. Pass på og for dem litt variert så blir de meget fornøyd.
Tilfeldig bekjentskap
© Wolmar Wosiacki
Reklame for plussmedlemskap