Malawi oppdrett

Jeg har drevet med oppdrett av en del fisk men aldri med Malawi. Jeg har derimot skaffet meg en del forskjellige Malawier i et større kar og har noen hunner som "tygger på egg". Jeg satt en Rød Zebra hunne i et mindre kar og satt hunnen tilbake i det store karet etter at hun hadde sluppet ut masse små unger.

Nå er det flere andre hunner som tygger på egg i det store karet og jeg lurer på om disse kan settes i yngelkaret med de Rød Zebra ungene uten at disse blir spist?

Eller er det slik at man må sette opp et eget yngelskar for hver enkel hue som tygger på egg? Kan flere tyggende hunner settes ilag i et yngelskar?

Jeg hadde vært svært takknemlig for svar
Jeg vill anbefale deg og sette hunnen oppi til yngelen og følge med på om hun spiser dem, dersom hun spiser dem så tar du henne ut.

Men jeg ville heller gått på biltema eller noe og kjøpt en 20-40 liter plast kasse. Også går du på dealextreme.com(gratis frakt) og bestiller sponge filter, luft pumpe og en temperatur kolbe. Der har du ett yngel akvarie til 100-200kr
Jeg har mye oppdrett på Malawi ciklider. Det jeg gjør er og ta ut de tyggende hunnene og setter dem i små bokser med luftestein. Der går de til de spytter ut yngelen. Har ikke filter i siden fiskene ikke driter i den perioden de går og tygger. Dermed forpester de heller ikke vannet så fort. Jeg bytter litt vann hvis det er behov for det. Boksene jeg bruker er gotteribokser som dem har i alle matvarebutikker. Disse tomme boksene får du gratis hvis du spør om det. Legger ved ett par bilder av hvordan det ser ut.
Takk for svarene
da vet jeg noe mer og skal sette igang
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap