Noen spørsmål :o

Hei Brygger på en litt større vare bestilling over nett så har noen spørsmål jeg ville så gjerne fått svar på om det er mulig. Vil helst ikke spørre på de lokale dyre butikkene siden jeg har dårlig erfaring med det..

Har lyst og bestille 'Jbl proflora CO2 PH kontroller 12v', noen som har erfaring med den? Opp til hvor mange liter er den kraftig nok til? Positive/dårlige erfaringer?

Sliter også med at jeg har et wromak akvarium i bølge form. Har prøvd og sende mail til produsent om hvor jeg kan få tak i nytt heldekkende/halvdekkende armatur, uten hell. Har inntrykk av at målene (120x45x50) er utenfor standard mål.. Noen som har hatt samme problem før og vet hvor jeg kan få tak i et armatur som passer? Vil det evt holde med 2x54w lysrør til 250 liter tank? Det er ganske godt beplantet.

Og sist: Har en eheim pumpe som jeg synes det er litt lite trykk i. Den er av merke eheim professionel 350 (type 2073?) og skal ta 1050 liter/t. Ser etter noe som kan gi litt strøm og bevegelse inni akvariet... Føler at min pumpe nå blir for svak? Noen forslag ?

Tusen takk for eventuell hjelp og svar !

Mvh
Takk for hjelp. Har sett litt rundt på pumper, blitt så smått litt klokere. :p Co2 anlegg er bestillt (jbl u403), samt malle huler og breeding box og litt diverse..! Gleder meg til alt kommer og jeg kan sette i gang. Håper det blir oppdrett på ancistrusene snart også. =)
Beurre blanc
Takk for hjelp. Har sett litt rundt på pumper, blitt så smått litt klokere. :p Co2 anlegg er bestillt (jbl u403), samt malle huler og breeding box og litt diverse..! Gleder meg til alt kommer og jeg kan sette i gang. Håper det blir oppdrett på ancistrusene snart også. =)

Husk å få med ph sonde om du ikke har bestillt den. ( om du ønsker å benytte automatikken)
Den trenger du for automatikken sin del. ( ellers kan ikke boksen vite ph)
står ofte med ph kontroller. det menes da styring. men phsonden er ikke med.

Å, takk for tipset. Det hadde jeg ikke tenkt på. da får jeg søke meg opp på det og få det bestillt også. Takk for hjelp!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap