Brest bak pakknining akvarium

Er det farlig når en liten bit glass har løsnet bak pakkning inni akvariet
Pleas hjelp meg Kan noen hjelpe meg ? Lurer virkelig om dette gjør noe ?
Hva mener du med "bak pakkning inni akvariet"?
Helt nederst på side ruten inni bak den pakkning som er rundt akvariet nede. No har desverre min samboer tegnet over med tusj så det ikke skulle vises så godt
Kjøpte det brukt i går og utrolig kjedelig å oppdage dette etterpå når fisk vann og alt er på plass
Av og til sprekker akvarier, men det er vanskelig å forutsi når og hvorfor. Det kan gå bra, det kan gå dårlig. Vanskelig å vurdere ut fra et lite bilde på et forum.

Når man skal ha akvarium så er det uansett lurt å få en skriftlig bekreftelse fra forsikringsselskapet om at de dekker vannskader forårsaket av sprukket akvarium.
Ser ut som et skall som har gått av kanten av glasset inn mot limet (silikonen) som holder glassene sammen. Sansynligvis fordi karet har vært satt litt uforsiktig ned på en eller annen kant. Dersom det ikke lekker nå er limet fortsatt tett, og siden jeg ikke kan se antydning til sprekk ut fra skadestedet går dette sansynligvis greit. Er det derimot antydning til sprekk vil den før eller senere gå videre, og da er det krise. Er glasset en cm tykt er det vel et ganske stort kar. Fant ingen akvarier på profilen din. Siden dette er et helglasskar er det veldig viktig hva akvariet står på, og om det er brukt underlag dersom det står på en plate. Skal veldig lite punktbelastning til på bunnglasset før det kan sprekke. Står det på en reol av rør (porsa eller lignende) er all bæring på kanten, så da trengs det ikke underlag.
Kjøpte akvariummet brukt i går det er 180 liter ..Ja skaden er akkurat der du sa bak silikonet..Er det noe jeg må være ekstra forsikig med nå da ?
Selve skaden er nok ikke kritisk dersom det ikke er antydning til sprekk, bare avskalling. Du vil få en liten lokal lekasje ved skaden dersom noe skjer. Som jeg nevnte er underlaget karet står på viktig. Helglass (kar uten ramme) bør ha et tynt underlag mellem plate og kar dersom det står på en plate. Parkettunderlag eller tilsvarende er helt udmerket. Dette fordi det er viktig at karet ikke hviler på enkelte punkter, men på hele bunnglasset og et slik underlag tar opp små ujevnheter. Unntaket for helglass er hvis det står på en rørramme som i en akvariereol, da rørene er glatte, og all bæring kommer under sideglassene.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap