Rekesikker pumpe

Jeg er på jakt etter en rekesikker pumpe til et 60-liters kar. Akvariet er oppe og går i dag, og jeg orker ikke tømme og fikse og montere. Vil bare ha en veldig enkel pumpe med filter som jeg kan putte oppi, men som ikke er noen fare for reker. Noe tips? Ikke veldig dyrt og innvendig
Ikke nødvendigvis fra den sjappa, men: http://www.akvariereker.no/categories/rekevennlige-filtere

Luftpumpe + "svampe"fitlter? Noe mer reke/yngelsikkert får man vel ikke
Jeg har tenkt på det, men er det nok når det er et par ancistrus og en kampfisk der også (han har så voldsomt slør at han ikke har sjangs til å skade rekene stakkar)? Burde jeg ikke ha en skikkelig pumpe med filter?
Luftpumpe med svampfilter funker som "skikkelig" filter det. Bare avpass størrelsen på filteret etter størrelsen på/ belastningen i karet
Sissimor
Luftpumpe med svampfilter funker som "skikkelig" filter det. Bare avpass størrelsen på filteret etter størrelsen på/ belastningen i karet ;)


Da var det egentlig et veldig godt forslag. Bortsett fra en ting. Finnes det stillegående luftpumper? Akvariet står ved siden av senga mi. Jeg er vant til pumpa som går, men det luftfilteret jeg har durer noe helt brutalt :P Gjør alle det?
Mye av støyen fra luftpumper kommer ofte fra vibrasjoner. Prøv å sett luftpumpa oppå f.eks en vaskesvamp eller lignende. Tanken er så at pumpa ikke skal videreformidle vibrasjonene ned i underlaget.

Men ja, det finnes luftpumper som er bedre konstruert enn andre.
Der kan sikkert noen andre komme med tips, jeg har ok eraring med Sera i hvertfall.

Du kan jo også sette luftpumpa et stykke vekk fra karet, hvis det er en mulighet.
Om du skal ha sånne små reker så ville jeg ikke hatt disse sammen med kampfisken da dette er nam nam for kampfisken og den vil nok til slutt spise opp alle sammen
Schego har de stilleste pumpene etter min erfaring...

(Alle mine kampfisker går sammen med en drøss med reker, men ikke dyre reker...)
Tilfeldig bekjentskap
© Gunnar-Martin S Gudmundsen
Reklame for plussmedlemskap