Bygge eget akvarium..

Hei.
Jeg har fått et tilbud på et byggesett til et 830 liters hjørne akvarium,
dette frister jo noe voldsomt men det er noe jeg er usikker på..

1. Dette byggesettet er klart for montering med kun få tilpassninger, bunn og hjørne bak er av aluminium og tre glassvegger i front med aluminium lister som skjøter, jeg har ingen anelse om aluminium er et alternativ å bruke til akvarium bygging. tenker da på om aluminiumen vil avgi noe skadelige stoffer i vannet som vil resultere i at jeg da dreper alle mine fisker som skal i dette karet.??

2. Burde jeg bruke noe spesial lim i tillegg til silikon når jeg skal feste glassene i front, eller holder det med kun silikon.? isåfall hvilken type lim/silikon burde jeg bruke.??

Dette skal da ikke brukes som saltvannskar, kun ferskvann..
Det er sikkert ikke nødvendig og si at dette er første gang jeg tenker på og bygge eget akvarium.
Håper noen har erfaring med selvbygd akvarium og vill gi noen tips om hva man må passe seg for og eller tips og triks.

Har også lekt med tanken på og bygge et akvarium på ca 2,5m langt 0,6m bredt og uviss høyde så tips om material valg byggemåte på dette er også velkomment.
bruk kun akvariesilicon.
det er en god del tråder på forumet her som omhandler bygging av egene akvarium.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap