Hjelp

Ancistrus har nettopp klekket ut kan jeg da ta di alene oppi en fødekasse
Di har hengt seg i taket på skifer hule kan jeg ta hele hule oppi fødekasse uten far ?
INGEN SOM KAN SVARE ??????????????
Hei.
Har du muligheten, er det bra om hannen får passe de til han jager de ut. Da vil de spise litt rundt hulen og han vil passe dem. Det er også spennende å følge med på, samt at ungene tar lettere med seg en god foreldrerolle når de senere har muligheten til å formere seg.
Å ta de ut går som regel greit det også, bare de har et sted med egnet mat og trefibre/røtter til å gnage på. De ternger treverk(røtter) som en del av næringen(voksne også).

Det naturlige er ofte det beste

Lykke til

Mvh.Are.
Ok takk for svar var bare redd for at di skulle dø alle sammen. Men mange overlever altså av seg selv ?
Telt ca 40 stk hvor mange ca er det vanelig at overlever av di ? Hvor mange dager ca før faren kaster di ut ? Hvor hvort vekser di slik at man ser di er en Ancistrus ???
Ja, hvis du ikke har noen fisk som er større og kan tenke seg å spise dem, går det best sammen med foreldrene. Du kan gi dem squash. Det er næringsrikt å godt for dem, eller rosenkål, agurk ol. Ikke la maten ligge mer en en dag hvis du har lite karr.

Husk, jeg vet ikke noe om karret ditt, vannkvaliteten eller andre romkamerater fiskene har

Mvh.Are.
Hei har 180 liters kar og av fisker Sverddragere guppy,sølvhai,,polka dot botia,fantom tetra og sebra fisk, og black molly seneps molly..Tester vannet jevnlig ikke nitritt
Ja, men da ser jeg ikke noe i veien for at de skal klare seg ganske så bra Har ikke hørt at sølvhai er så "skumle" mot ancistrus unger, men du kan jo følge med. Er det små sølvhaier er det ikke noe prøblem sku jeg tru. Endel tett beplantede deler av akvariet er lurt. Da kan mye av de levendefødendes unger klare seg også. Du bør ha en rot i akvariet for både voksne og store ancistruser.

Eller så får jeg jo si gratulerer alltid gøy med smått i akvarie

Mvh.Are.
Yngelen klarer seg foresten selv etter ca 2 uker. Hvor mange som overlever avhenger av mye, som arv, forhold og farer rundt dem. Altså ikke lett å svare på, men at du får en god gjeng med algespisere trur jeg nok

Mvh.Are.
Takk blir spennende å følge med på Skal legge ut bilder når di blir større og av akvariet mitt
Har fire røtter ei stor og 3 små og godt med planter Og gjemmesteder
Hei
Nå har jeg lakt ut bilder Av akvariummet
Renathe Helen Olsen



Hadde du fulgt retningslinjene skulle jeg skjønt din "klaging og syting" for at du ikke først i tråden fikk noen svar. Men som nytt medlem her bør du være litt mer tålmodig, lese retningslinjer og oppføre deg som 34 som du er, og ikke 14.

For det første skriver du bare Hjelp som overskrift i tråden. Informativt? Nei. Får du frem det du vil ha hjelp til, er det flere som vil svare deg.

I neste innlegg skriver du med trykte bokstaver: INGEN SOM KAN SVARE ??????????????

14 spørsmålstegn, hvor dum tror du akvarister her inne er egentlig?

Oppfør deg som sagt som du er 34 og voksen. Dette forumet har mange dyktige akvarister, og kommer du med informative spørsmål, vil du også få gode informative svar, og du slipper å "mase" om svar

Det står jo at ingen spørsmål er for dumme
Hvis det er så galt at jeg vil vite ting for fiskene mine sin del så kan jeg jo slette meg her i fra. Jeg var bekymret for at alle kunne bli spist og håpet desperat på svar. Men hvis det er sånne svar man får her inne ja så orker jeg ikke være med her lengre. Abefalt denne siden til flere stykker det skulle jeg kansje ikke gjort for makan til frekkhet skal en lete lenge etter...Kan jo ikke forlange at en som er helt ny skal kunne alt og må da forstå at folk kan bli redd for fiskene sine !!! Orker ikke være her hvis det skal være en hetse plass det her trodde det var en side man kunne få hjelp.
Jeg kan gjerne svare med forumets retningslinjer. De kan du lese her.

Merk at gjerne følgende punkt:

9) Det er viktig at overskrift i tråd/innlegg er kortfattet og informativ. Da får du raskere svar. Moderator kan endre overskrift uten varsel.

12) Unngå bruk av STORE BOKSTAVER (kapiteler) og overdreven bruk av tegnsetting i dine innlegg. På internett anses det å rope og kan oppfattes uhøflig. Det er også vanskeligere å lese et innlegg som er skrevet med bare store bokstaver.


Det er ikke for å være frekk at man påpeker disse punktene. Men jeg håper du ser at hvis medlemmer generelt sett ikke hadde fulgt disse punktene, så hadde forumet blitt veldig rotete, kvaliteten på innleggene hadde falt, og de med mye kunnskap hadde latt være å svare trådene. Derfor er det viktig at medlemmer, gamle som nye, følger retningslinjene.

Du poster ditt første innlegg i tråden etter bare en halvtime, og bare en time senere igjen svarer du igjen med store bokstaver og altfor mange spørsmålstegn. Det er ikke alle som sitter her 24/7, og tråden din blir gjerne ikke sett av en person som føler seg kompetent nok til å svare før det kanskje har gått noe timer, eller i noen tilfeller en dag, eller mer.

Veldig mange av spørsmålene som stilles kan også finnes igjen ved å bruke søkefunksjonen til forumet. De "fleste" spørsmålene har blitt spurt før, om bare formulert litt annerledes.
Å skrive oppføre deg som 34 som du er, og ikke 14. Det synes jeg er frekt
Her er en artikkel om ancistrus.

Du kan også bruke SØK funksjonen for å søke etter informasjon.
Hansiman har vel egentlig svart godt nok, men vil legge til at du har selv haket av for å godta retningslinjene når du meldte deg inn. At du godtar dette men ikke har lest dem for stå for egen regning. Er vel ikke noen hets, men en forklaring på hvordan ting fungerer her inne. Skal du ha gode svar, trenger du et godt spørsmål. Hjelp, det duger ikke da desverre. Svært mange forbigår slike tråder i stillhet, meg selv iberegnet som regel. Men ble bare nysgjerrig og måtte titte.

Skulle veldig mange kun skrive Hjelp i sine tråder, ville det som Hansiman skriver kun bli kaos. Jeg vil kalle dette rettledning, ingen hets. Synes selv AF er Norges beste akvarie forum, og for at kvaliteten skal opprettholdes, bør også vi som medlemmer opprettholde en god standard og følge retningslinjene som er satt.

Du vil med tiden se at det finnes mange dyktige akvarister her inne, innen alle fiske arter.
Skal ikke bruke denne tråden for ytringer, om hva som er frekt eller ikke, eller om en er hårsår eller ikke, men når overteksten i et av dine tidligere innlegg er: Det står jo at ingen spørsmål er for dumme. Om du mener Hjelp er et spørsmål, ja da er vi på to forskjellige sider av barneskolen. I stedet for å forsvare deg og det du ikke har gjort "riktig" er det vel bare å gjøre det som er forklart neste gang?

Om du er hårsår eller om jeg er frekk i dine øyne er, spiller for meg ingen rolle. Gjore selv samme "feil" som du har, når jeg var ny her for noen år siden. Tok til meg det som ble skrevet, i istedenfor å sutre. Du bør gjøre det samme.

Vil ikke lengre følge tråden, og derfor mine siste ord. Har du noe mer du ville ta meg for, får du sende en pm via profilen min

Mvh Leif
Tilfeldig bekjentskap
© Janne L.R
Reklame for plussmedlemskap