Kampfisk død d=

Idag døde den eneste fisken jeg hadde igjen.
R.I.P Sterling
Jeg vet ikke hva som skjedde.
Det var trist å høre. men ikke gi opp hobbyen av den grunn, skaff deg noen nye fisker og så kommer entusiasmen tilbake
Den var kanskje gammel eller syk eller så var vannet dårlig.
Det kan hende den hadde for lite vann?
Dersom du hadde kampfisken i akvariet på 20 liter, så kan det hende at det ble litt for lite. Jeg vet at du ser kampfisk i mange dyrebutikker i adskillig mindre beholdere, men tror nok at det er lettere å holde de i live om de får større kar.

Størrelsen på akvariet har noe å si for vannkvaliteten, og dermed også hvor lett sykdom kan slå ut. En annen sak: Vet du hvor gammel den var? Kampfisker blir visst sjelden særlig gamle....
Men jeg skal nok kjøpe 110 liter men det er så mye styr
110 liter er nok bedre ja.
Selv har jeg kjøpt de to akvariene jeg har hjemme brukt. Det gikk fint det også.

Men husk at du må skynde deg langsomt med fisk igjen, så du slipper at de dør raskt. Kos deg med planleggingen av 110 liter, se på bilder av oppsett av forskjellige akvarier, la akvariet bli innkjørt før du tilsetter fisk, kanskje tenke nytt når det gjelder hvilke arter du vil ha oppi.

Om du fremdeles vil ha kampfisk igjen, så kan du se hvilke andre arter som den kan gå godt sammen med. Husk å unngå fisker som napper finner, for da kan kampfisken bli skadet og syk.

Lykke til videre
Takk du kan se den tanken min den er oppussett!
Hei igjen!
Jeg så bildet av akvariet på profilen din, og det så fint ut!

Men husk at når du pusser opp/ steller i akvariet, så er det viktig at du ikke er for renslig... F.eks så skal det gjerne være litt grums i filteret for det er ofte "snille bakterier" som er med på å gjøre vannet fint for fiskene...

Du må heller ikke ta ut alt vannet og ha oppi nytt vann fra springen - da kan det være at det blir for mye klor, noe som kan være skadelig for fiskene....

Og så må du huske at akvariet skal stå en liten stund før du har oppi ny kampfisk.
Husk at jo mer du lærer - jo artigere er det.
Jeg har ikke kampfisk neddi jeg har 10 neontetra og 3 mollyer!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap