- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Oppsett i 30 liter rekekar?
Oppsett i 30 liter rekekar?
Hei!
Jeg har tenkt på å skaffe meg en 30l Zolux Nanocube, og har tenkt litt på oppsett.
Javamose skal det bli; festet på en liten rot, og pistia eller andemat i overflata. Har også lyst på noen svarte steiner, og kanskje noen små rør i keramikk. Håper på å få tak i rekesikker svart grus. Det blir nok også vasspest, eller Limnophila SessilIflora.
Kom gjerne med innspil og forslag, gjerne bilder!
Jeg har tenkt på å skaffe meg en 30l Zolux Nanocube, og har tenkt litt på oppsett.
Javamose skal det bli; festet på en liten rot, og pistia eller andemat i overflata. Har også lyst på noen svarte steiner, og kanskje noen små rør i keramikk. Håper på å få tak i rekesikker svart grus. Det blir nok også vasspest, eller Limnophila SessilIflora.
Kom gjerne med innspil og forslag, gjerne bilder!
Postet 02.10.12 kl 11:43
Denne soilen bruker jeg. Synes den er lekker
http://www.ebishop.se/soil/23-shrimpsoil.html
Kommer jo litt an på hva du skal ha av reker.Ferskvannstang er også fint. Rekene liker og klavre rundt inni der
http://www.ebishop.se/soil/23-shrimpsoil.html
Kommer jo litt an på hva du skal ha av reker.Ferskvannstang er også fint. Rekene liker og klavre rundt inni der
Postet 02.10.12 kl 19:56
Postet 02.10.12 kl 20:31
Eplesnegler og sandsnegler
Ja, også noen eplesnegler og malaysiske tårnsnegler, hvis det har noe å si. Går det bra med sånn soil da?
Postet 02.10.12 kl 20:35
Postet 02.10.12 kl 20:45
Mineralstein?
Jeg mener med de sandsneglene ja, jeg har lest at epler skal ha 7. Men jeg mener det går bra med en "mineralstein"?! Må si jeg er litt skeptisk... På en annen side kan jeg hive dem ut når den tid kommer... Blir neppe i overskuelig framtid...
Postet 02.10.12 kl 21:10
Postet 02.10.12 kl 21:24
Postet 02.10.12 kl 21:26
Hiv oppi catappa blad også. Er bra for reker og yngel. Virker lett desinfiserende, motvirker sopp på yngel,reker og yngel spiser av dem+ bra feriefor. At de senker ph er noe overdrevent. Senker ikke ph'n her,med normalt forbruk. De virker et par uker,så må du legge oppi nye for helseeffekten,men la det ligge igjenn litt gammelt,for matreserven sin del.
Postet 02.10.12 kl 21:34
Postet 02.10.12 kl 21:59
Postet 02.10.12 kl 22:16