Mørke frontosa

Har nettopp kjøpt er par frontosa fra en butikk.
En hanne med begynnende pukkel, denne er veldig mørk og kan være helt grå/sort men skifter til sort/hvit innemellom... Samme skjer med den mindre hunnen, men denne er mer lys...
Det snodige er at alle finner er mørke grå også...
Er dette en spesiell variant eller et resultat av dårlige forhold i butikken?
Og vil de farge mer ut etterhvert?
Ser ut som de er av Burundi varianten.
Det er ikke så unormalt dette du beskriver. Hender de trenger litt tid til å vende seg til sitt nye hjem. Men du skulle hatt noen fler. De trives best når de er minimum 4-5 stk. Leg ut noen bilder
Takk for svar tror det kan ha sammenheng med at de gikk sammen med noen søramerikanske ciklider og en stor malle i noe som så ut som et surt akvarium i butikken.
Var en rød zebra der også som var brun....burde kanskje ringt noen varsellamper, men har troen på at et nytt og bedre hjem vil være bra
Høres ut som om du gjorde en god gjerning når du tok de med deg. Fortell litt om karret ditt og innredninga di. Antar du veit de trenger godt med plass og hardt vann?
Har et 540l akvarium med sandbunn og mange grotter...Passer på at vannet ligger over 10 kh
Har fra før rolige malawiciklider i karet, og disse ser ut til å trives
Da har de greit med plass. Du må få ut noen bilder av de! Vei det er mange som holder de sammen med Malawi. Jeg har mine med med andre tanganyikaer og noen maller.
Har tatt noen bilder med telefonen nå, ser ut som jeg kun kan legge til bilder via pc....
Får vel til det etter hvert
Nå har de vært her nesten en uke og har vært gjennom 3 vannbytter.... Fiskene har forandret seg totalt og ser nå ut som fine frontosaer
Hannen er fortsatt ganske sky, og kan bli mørk. Men er generellt mye tøffere og flott å se på
Skal få tatt noen bilder etterhvert!
Godt å høre bilder er viktig
Nå tygger hunnen, så jeg tar det som et godt tegn på at de trives
fikk endelig tatt noen bilder av hannen
Frontosa er så utrolige fine.. Vil ha større leilighet og større kar!!
Flotte mobaer kan hende malawiene blir lit hissige for de etter hvert . Så du har det i bakhodet.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap