Røde blodstriper på scalare

Har kjøpt noen scalarer og ser at disse har røde blodstriper mellom den store ryggfinnen og halen. Er det noen som vet hva dette er. Og hvordan skal en behandle for å få bort dette?? Håper noen har erfaringer å dele. Har prøvd ulike medisiner i vannet, men ingenting har så langt virket. Fiskene er ellers i god form og spiser godt.
jeg har egenoppdrettede scalare som fikk slike røde flekker på samme området som dine fisker. vet ikke hva det kommer av heller, men etter at jeg byttet vann for 2-3 dager siden, så er de ikke synlige lenger. jeg tror det kan komme av slåssing ettersom jeg hadde to hanner og 1 hunn i karet. nå er hunnen død for lenge siden, så da er vel det "problemet" over.
Det er ikke "naturlig farge" du ser der da? Mange varianter av skalare har rødt i seg.
Neida, det er ikke naturlige striper. Det ser ut som bloduttredelser øverst på ryggen mellom ryggfinne og hale. Skifter vann regelmessig. Vannverdier er ok, pH mellom 6,5 0g 7,0. Har lest litt og det ser ut for at det er noe bakterielt, men hva hjelper??
Sykdom på scalarer
Prøver på nytt for å få hjelp. Finnes det ingen her på forumet som har vært borti scalarer med innvendige bloduttredelser mellom ryggfinne og hale?? Er dette et bakteriologisk problem? Kan det smitte til annen fisk? Trengs det behandling? Hva er effektiv behandling?
Håper noen kan hjelpe.
har hatt antydning på på paret mitt.. såg med ein gong at d va noe så ikke stemte.. blir litt røe over nasen og!! stress!! scalarene kan stresse.. vannbytte og fjerne opphavet til stress.. fek. finnenapper eller ein revirhevdene rival.. noe så simpelt så at andre fisker leker brutalt rundt dem... jager dem ut i meir strømmende vann... hvis vi snakker om samme blodutredelser då..
Jo, stress kan nok være en årsak. Føler ikke at det er årsaken i dette tilfellet. Scalarene går i eget kar og det ser ut for å herske fred og ro. Dessuten har alle scalarene disse røde blodstripene. Noen har også antydning ved haleroten.
da er det nok ingenting å bry seg om.
du får si ifra hvis det skulle skje noe
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap