Ancistrushunn -frynsete finner, tynn mage, hjelp!

Hunnancistrusen vår ligger nå på bunnen, oppned(!). Hun ligger ryggen med halen støttet opp mot en plante, med innoverbøyd, oppriftet mage og frynsete finner. Har lest at det kan være hanner som "gir" dem sånne finner, men han viser knapt interesse for henne, bortsett fra å jage henne ganske halvhjertet vekk fra kokosnøtta, som han muligens har gjort krav på(kanskje-kanskje-kanskje). Jeg har rådasand(2-3mm) i bånn, det kan vel rive opp en myk ancistrusmage, men de frynsete finnene har jeg ikke noen forklaring på. Jeg har ingen steiner i karet som hun kan ha kommet borti, men jeg vet jo ikke hva de bedriver om natta, inni kokosnøtta
Kan det evt. behandles med masse friske fisk, reker og snegler i karet?
Svar fort!

Samme skjedde nettopp med min hunn også. Frynsete finner og stort område på kroppen som var "skjell-løst". Hun døde iløpet av et døgn uten at jeg fant noe forklaring på det
Hannen min lever fremdeles i beste velgående.
Jeg leste her en tråd om ancistrusen og problemer etter kort tid i karet.
jeg sto her en dag og tittet på mine ( såg ikke noe galt) og funderte på at bakgrunnen var i reneste laget. Nesten så at man kunne tro at den var slipt litt.

min tanke var om denne bakgrunnen kanskje ikke er så bra for disse.
Flat back to nature bcg

Bare ett innspill som det hadde vært kult å få andres synspunkt på

Nå har hun svømt til de evige algemarker jeg er egentlig litt glad for det. Det var på tide at hun fikk slippe.
Men jeg begriper ikke hva som feilet henne. Kan det ha vært noe slags sopp? Blir fremdeles glad for svar.

Rolf: jeg bruker Juwels str450 i karet mitt, og jeg har nesten motsatt "problem". Min har fått små dotter med røde, hårete alger. Det er i grunnen ganske dekorativt, og det får barketterligningen til å virke mer naturtro.
Det hadde jo vært artig å finne ut hva bakgrunnen diner laget av? Kanskje den smaker godt :P
Jeg fikk brunalger, ( litt for lite lys som sto på) det kom når jeg hadde lyset på i kun 9 timer og da der strøm og lufttilgang var best.

denne gnafset mine to Anci i seg på andre dagen jeg hadde de i karet.

Nå har jeg litt passende nærvær av grønne alger, men synes nesten det er fint da jeg kun ser det på steder der det er kledelig.*S*

For meg er det bare ett sunnhetstegn.

Se bilder.
Tilfeldig bekjentskap
© Simon Sjursen
Reklame for plussmedlemskap