Am-top 3338 filter! hjelp!

Hei jeg har en *AM-TOP 3338 filter* som ikke funker som den skal. Vannet som går ut til akvariet kommer halveis i rørene, så gir den opp å går tilbake til filteret igjen. Og røret som skal suge vannet inn, funker ikke engang(vannet bare beveger seg fram og tilbake 2cm)! Hva må jeg gjøre?

-Jeg har ristet filteret, fylt opp filteret med vann, sjekket at alle radene i filteret er på plass. Ingen ting Hjelper!
Ups..
Æ sku vist itj lægg ut derre på Nybegynner-forum, men æ får itj te å slett!
Jeg selv har ingen teknisk innsikt , men jeg har spurt mannen min om dette. Vi har dette filteret selv, og er veldig fornøyd.
Han antyder at det kan være impelleren som er slitt.Vet jo selvsagt ikke om dette er et nytt el brukt filter, men han sier du bør sjekke dette.
Han startet den et øyeblikk over vann, uten bøtten og filterskuffene, for å se om det var i orden.
Hos oss var det ingenting som feilet, men luft i systemet som laget krøll. Han blåst gjennom slangene og fikk rugget og ristet ut. Han har måttet gjøre det samme med eheim 2222 også. Det er godt jeg har en hobby-assistent
Håper du finner ut av det.

Jeg glemte å nevne at Akvariekjelleren har et rikholdig utvalg av reservedeler til alle typer filter som de selger. Eller, på Ebay.com finner du garantert det du måtte mangle.
Tusen takk for hjelpa!!... Jeg tok av logget å hadde den under vann, da kom d vann i alle rørene og så satt jeg den på igjen så funket alt... takk:P
Hvordan står filteret plassert i forhold til karet?
Vannet suges ned i filteret ved hevertvirkning, så hele filteret må stå under vannflaten i karet. Det pumpes tilbake av pumpa i filteret. Normalt er det tilstrekkelig å suge litt i slangen som går tilbake til karet så hevertvirkningen kommer igang, og så vente til filteret er fullt før du starter pumpa. Da vil mesteparten av luften forsvinne av seg selv. Er det luft igjen hender det at det holder å stanse pumpa en liten stund og starte den igjen for å fjerne resten. Endre vinkel på filteret mens det går kan også være effektivt. Det er viktig at det ikke er lekkasje på slangen til innsuget over vannlinjen i karet så det suges inn luft til filteret.
I spoke to soon, no stoppa alt igjen... bare ett par dropa i gangen som kjem ut i akvariet nå

jeg begynte med å ha filteretlokket over vann i en kasserole, da fikk jeg perfekt fossefall ned til akvariet, men da jeg satte det tilbake til filterbeholderen... så stoppen vannet på tuppen av utgangen av røret å drypper litt(noen droper i ny og ned

Hvor stor høydeforskjell er det på toppen av pumpa og innsuget i karet ???

Høres ut som det er hevertprinsippet som ikke funker.
E
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap