Sammensetning i 450 liiter

Holder på å kjøre inn en 450 liter, og drømmer om hva jeg skal ha nedi av fisk.
Tenkte å ha Uaru , Hantel og VF-Scalare.
4 av hvert individ.
Blir det for mye i en 450 liter? Målene på karet er 150/50/60.
Ingen som har non fornuftige innspill?
Har ikke huset så mange sør amerikanere tidligere.
Hadde det vært snakk om malawi, sa hadde jeg følt meg på tryggere grunn ang antall og størrelser.
450/12 =37,5 liter pr fisk.. På Malawi (Mbunas) regner man 1 fisk pr 15 liter vann, men de har jo en helt annen adferd ved aggresjon etc.

Innspill?
Siden jeg ikke får noen kommentarer/innspill her, og har snakket med en oppdretter av Uaru (selgeren av fiskene) ang størrelsen på akvariet mtp de kommende fiskene, så tar jeg sjangsen på det , da han mente det hørtes helt greit ut.
Kanskje ikke så mange som har denne fisker da siden den krever kar på ca. 720 liter

Flotte fisker, men du bør kanskje tenke deg om en gang til

Det finnes jo veldig mange fine sør-amerikanske fisker en kan ha i et 450 liters kar .
4 Uaru alene kan nok gå til nød, men 12 fisk totalt av de du lister opp blir ikke bra i mine øyne. Selv om det er 450 liter så er det ikke god plass da bunnarealet kun er 150x50 som bare er litt større enn en 300 liter. At det er 60cm i høyden hjelper ikke mye.

Hadde du hatt et lengre kar da kunne du nok hatt Scalarer også, men et kar på halvannen meter er ikke veldig mye når Uaruen blir 25cm hver. Finn heller en mellomstor stimfisk og litt maller som kan gå i bunn (l-maller og/eller coryer).
Takker for innspill
Har ikke kikket på fiskebasen her ang størelse på kar, kun på utenlandske sider (Da uaru ikke er så vanlig i Norge) Der anbefaler de ett kar på minimum 125 gallon , som er omregnet til 473.17 Liter på de fleste forum og informasjons sider.

http://www.fishchannel.com/freshwater-aquariums/species-info/cichlid/uaru.aspx

Utdrag fra siden :

I sammendraget, men de trenger store akvarier (ca 50-125 gallon) med godt vedlikeholdt vann. De bør holdes varm (84-88 grader Fahrenheit), og det bør være nok av lufting. Selv mykt, surt vann er sannsynligvis fordelaktig, er det ikke tilsynelatende NØDVENDIG: Nini Schultz (1988) var i stand til å gyte dem gjentatte ganger og hell i vann med en pH på 7,2, med et lite, hardhet (120 deler per million).

Men jeg vil jo det beste for fisken, så hvis karet er for lite, så vil jeg se etter andre arter jeg kan huse.
Blir det for lite til 4 Uaru og 4 scalarer også?

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap