Må jeg gå over silikon igjen? ubrukt rio 180

Har akkurat fått i hus ett Rio 180 som har stått ubrukt i ett par år. Det har aldri vært vann i det. Spørsmålet mitt er om jeg bør gå over silikonen på nytt før jeg tar det i bruk. Er det nødvendig eller er det bare å ta i bruk?

En som virkelig ser frem til overgang fra 54l til 180l.
Hvordan kjennes silikonen ut når du tar på den??

Fant et kar på loftet her jeg som jeg trodde var kastet. Dette karet hadde stått på kaldtloftet tomt i 8-9 år og var like fint når jeg fylte det med vann..
Om silikonet er mykt, og virker å sitte godt fast i kantene, er det ingen ting å tvile på. Løse kanter vil også ofte si at det sitter dårlig lenger inn, og bør byttes.
Silikonen er myk når jeg tar på den og det er hele veien. Så da tror jeg den er helt fin. Men jeg oppdaget en bul på det ene stedet helt nederst (se bilder). Kan se ut som en feil under produksjon, men tror noen at dette kan by på problem?
Hadde det vært lurt å gå over akkurat der hvor den bulen er med den nye JBL Universallimen bare for å være på den sikre siden?
Dette påvirker nok ikke styrken, så dersom det ellers er tett ville ikke jeg brydd meg med å gjøre noe. Det kan være en innestengt luftboble, eller en klump silikon. Det kjenner du ved å klemme på den. Ingen av delene har noe å bety da det uansett ikke går gjennem fugen.
eller at den som silikonerte fikk hikke. *S*
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Berrum
Reklame for plussmedlemskap