Nytt akvarium

kjøpte ett akvarium av typen dms 400 resun og har planer om og starte det snart.
hva må jeg kjøpe ? har pumpe, filtersvamp? og masse tabletter som fulgte med. hva mere må jeg kjøpe ? og hvordan skall jeg starte det og evt kjøre det inn ? hvilke steiner dekorasjoner osv må jeg ha ? og må jeg ha algemagnet eller lignende ?



på forhånd takk for svar
Kanskje du skal begynne med å lese her så får du et visst innblikk. Når du har funnet svar på noen av tingene du lurer på ,så spør bare videre her.Det er litt lettere nå en vet litt mer hva du er lurer på.
Sølvi Gullaksen
Kanskje du skal begynne med å lese her [URLBLOCK1] så får du et visst innblikk. Når du har funnet svar på noen av tingene du lurer på ,så spør bare videre her.Det er litt lettere nå en vet litt mer hva du er lurer på.


sliter litt med pumpa, skall den ligge under vann ? og hvordan er rennsesystemet, skall jeg bare la svampen ligge der ?
De fleste innvendige pumper skal helt under vann. Svampen skal være inni, og kun renses forsiktig i akvarievann når den nesten ikke kommer vann ut av pumpa lenger.
Sissimor
De fleste innvendige pumper skal helt under vann. Svampen skal være inni, og kun renses forsiktig i akvarievann når den nesten ikke kommer vann ut av pumpa lenger.


pumpa har jo ingenting med svampen og gjøre ?

Ah, leste nå at du har Resun... Innebygd system der, ikke sant? Da må nok noen andre hjelpe deg...

Men svampen skal garantert forbindes med pumpa på noe vis, slik at den pumper vannet gjennom svampen...
Sissimor
Da må du legge ut bilde, for svampen pleier å bo inni pumpa...

ok
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap