Garanti på originalt juwel lysrør? (side 2)

Ser frem til å printe ut noen paragrafer og undervise de ansatte på mandag.
Kontorstol
Men butikken taper vel ikke på reklamasjon uansett? De må vel gi meg nytt produkt, og så må produsenten gi de erstating? Er ikke rett av verken jeg eller butikken skal tape på dette. Kan også nevne at det er en liten lokal butikk, og jeg nok er en av de viktigste kundene. :-D


Det kommer helt an på hvilken avtale butikken har med sine leverandører. Har de gode avtaler, som gjerne store butikker / kjeder har, så dekker leverandøren alt som har med reklamasjon å gjøre.

Mindre butikker blir ofte "lidende" av dette selv i en hvis grad. Det er ikke alltid leverandører dekker transportkostnader til verksted f.eks, og som forbruker skal du ikke lastes for dette, med mindre det er en skade som du har skylden i, naturlig nok.

Hvis du er en av de viktigste kundene deres, så burde de i vertfall yte service å skifte et defekt lysrør for deg.

Jeg er enig med Vibecke Jarlum her, ikke gi deg. Det er naturlig at det føles kjipt å krangle med en butikk du er god kunde hos. Men på en annen side, så har du rettigheter som forbruker, og hvis ingen kunder står på rettighetene sine, så kan butikken omtrent gjøre som dem vil. Og det er det kundene som lider av.

Det er ikke nødvendigvis ansatte sin feil at de avviser reklamasjoner. Ansatte får som regel ikke god nok opplæring av sine sjefer, som heller ofte ikke setter seg godt nok inn i gjeldende regelverk. De ansatte gjør som regel det de har fått beskjed om, så jeg har som regel vanskelig å klandre dem for det.

Krangler dem fortsatt med deg, ville jeg personlig kontaktet forbrukerrådet på 03737. Jeg brukte ofte forbrukerrådet selv når jeg var ansatt som serviceansvarlig i en elektrokjede når jeg var uenig med verksteder eller leverandører der de mente kunden ikke skulle få hjelp.
Butikken er en del av Buddy-kjeden, så en bra avtale bør de ha. Det som er litt synd er at de har gitt meg veldig god service før, og jeg har blant annet fått byttet fisk etter 6 uker pga. at den kranglet med andre fisker i akvariet. Håper det løser seg uten at jeg blir "uvenner" med butikken!
Importøren er i Sverige for Juwel akvarie. T5 20 watt lysrør, kjenner de meget godt til har vært en del reklamasjoner på armaturet. Nå venter jeg på mitt 3. så kjøperen av karret som jeg solgte får nytt. Fritt i Sverige, de venter inn nytt parti er siste beskjed. Så får jeg se når det kommer. Stå på kravet, forventet er lysrør ikke skal byttes like ofte som stearinlys.
I dag fikk jeg et nytt. Tusen takk for all hjelpen!
Supert at det ordnet seg.
Håper det nye varer! Ble i hvert fall mye koseligere på kjøkkenet med en gang!
Hvor lenge det varer? Nå er det slik det er garanti, det er bare levere inn, når du har byttet av den elendigheta som T5 20watt røret dusin ganger, må vel Juwel innse det her må de gripe fatt i den dritten det lysrøret er. Det som er feilen, kommer kondens inn i selve adepteret, så når lyse skal på, slukker det. Tidvis kommer det går igjen. Adepteret blir utrolig varmt, forståelig, når lysrør ikke tenner.
T5 rør er generelt bra rør når det kommer til belysning hvor det kun er LED som er mere effektivt når det kommer til lys pr. watt.
Problemet med kondens kan løses såre enkelt ved å ha lysrørene bak et plexi deksel slik at det ikke kommer fukt på dem.
Her er det en designer som har bæsja på leggen om fukt blir et problem for en armatur som skal stå over et akvarium.
Det kan jo tenkes at det kan være vann der, selv oppvarmet vann med fordamping og plask fra fiskene som skal bo der.
Er det mulig å tape rundt der kondensen kommer inn i adapteret for å forlenge levetiden?
Det er nok ikke mulig, kommer vel inn mellom lysrøret som er fast i adepteret.
Nå er det slik det er limt sammen hele pakka som jeg kaller det. Skulle man ha dekkglass under det, da kan man ikke ha på toppen. Tror ikke de har tatt høyde med kondensering, når lysrør ble laget.
Jeg har et nytt Juwel rio 125 Liter og armaturet/lysrør fungerer utmerket enda jeg ærlig talt sikkert har slurvet en del og fått vann rett på armaturet ved vannbytter og styring i akvariet. Har liksom tenkt at det må jo tåle vann siden det er laget for akvariebruk...

Men, kanskje dette er blitt forbedret på de nyere akvariuemene nå? Noen som vet?

Dette kjøpte jeg for ca 6 måneder siden og da var det akkurat kommet inn til butikken.

Er stort sett fornøyd med det, men synes Juwelkarrene får lettere riper i glaset enn feks Akvastabil. Skulle også ønske at Juwel greide å lage en filterpumpe som var yngelsikker og tett rundt hele så ikke småfisk greier å komme seg inn i sprekken mellom glass og filterpumpe. Selve pumpa har jo veldig bra filterkapasitet, mer enn god nok.
Jeg vil tro at armaturet tiol Juwel Rio 125L er av bedre kvalitet enn det som er på mitt Korall 54L.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap