Er dette sykdom eller?

Kjøpte en hunn kampfisk på lørdagen og så ikke så veldig mye til den, men er sikker på at hun ikke var så stor da.
Søndag så jeg at hun var nesten sprekkeferdig og trodde hun hadde forspist seg selv om jeg mater kun 1 gang omdagen og da går det i kampfisk mat(3 kuler hver) og flak til neontetraene. Jeg så at hun kastet seg over flakforet også og tenkte at hun kanskje hadde spist litt for mye mat.. Men nå er det den tredje dagen og jeg begynner å bli litt bekymret for henne. Hun ser fortsatt like ille ut..
Kan jo også nevne at hannkampfisken har bygd skumrede som en gal idag, men hun kan da vel ikke bli så rognstinn så kjapt så da tenkte jeg at det kanskje var ett eller annet som var galt med henne og håper kanskje noen av dere kan hjelpe meg.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Klarer du å se om hun er like "tjukk" på begge sider ovenifra?

Om hun buler ut mere på ene siden enn den andre, så kan det tyde på en svulst, som kampfisker har tendenser til å få

Forhåpentligvis har hun kun forspist seg
Av det mine øyer kan måle så ser det likt ut på begge sider.
Syns ikke symptomene stemmer ovens med bukvannsott samt at forstoppelse kommer vel mer av feilernæring?
Har ikke matet karet idag så kanskje se det ann om hun er mindre imorgen..
Den va diger! Merkelig sak, jeg har ingen ide å komme med. Men ellers er det ei kjempefin dame, da.
Får håpe dette ordner seg rimelig kjapt!
Syns kanskje det virker som hun er litt mindre, men vet ikke om det bare er jeg som har stirra hu mindre. Ellers svømmer hun rundt, gjemmer seg en del og er fortsatt gigantisk etter str på fisken.
Hannen har holdt på som en gal å lage skumrede.. Hun kan vel ikke være rognstinn?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap