Hjelp!! grønt vann i akvariet mitt :(

Trenger tips & råd!

Har fått grønt vann i akvariet mitt
Har lest meg opp endel, å funnet ut at jeg har fått svevealger i karet og trenger uv filter!

MEN... Hvilker uvfilter trenger jeg!?
Ringt dyrebutikken å hørt, å de anbefalte http://imazo.se/Servlet?page=6&parent=sIG

Altså: JBL CRISTAL AQUA 9W UV-C. Stemmer det at jeg kan putte dette rett i karet, uten å koble på noe??

Har så lite greie på dette, så håper på svar her =)


-Maria =)
Fant ikke noe på siden du ref. til
men ett raskt søk på nettet fortalte at det må en sirkkulasjonspumpe til på denne.
okei...

Da stemmer ikke det de sa på dyrebutikken heller

Har googla dette i flere dager jeg.. men er jo så utrolig mye forskjellige type uv filter..

Noen som veit om et uv filter man kan putte rett i karet, uten no mer om og men?

Leser masse, men finner ikke det jeg skal ha.. å da blir jeg bare oppgitt!
Derfor håper jeg på svar fra noen med erfaring rundt dette=)

Sparer meg for tid, å ikke minst... frustrasjon! :p
Hmm... Forresten..

Sirkulasjonspumpe?? Kan man koble den JBL CRISTAL AQUA 9W UV-C inn på pumpa som sitter der fra før, altså den som sirkulerer vannet??

Hærregud, føler meg Dum som spørr om så mye rart, men har Null peil!
hva heter den du har der fra før ??
Utvendig filter ??
Det er Fluval Innvendig pumpe..
http://www.bestpetsupply.com/brands/Hagen/3110.asp ... Ganske lik den der, bare litt smalere...
Da må du nok ha en egen sirkulasjonspumpe.

hva koster denne uv ?
jeg har en uv filter,som brukes på denne måten du sier,kalle uni uv,ser ut som ett vanlig invendig filter,med uv lys,det fjernet det problemet du har til meg ivertfall,

selges fra 500+ på butikker,fåes i flere varianter.
Jøss.. det er jo nettopp sånn jeg trenger =)

Jeg ringte dyrebutikken å spørte på pris, å de da det kosta meg 1500 kr...
Syns det er smådyrt da, men...

Må man, så må man :p Kan hvertfall ikke ha grønt vann i karet!

Siden du allerede har innv pumpe så vil det nok være greit for deg og bruke denne varianten av et UV filter som vist her. Denne vil nok gjøre jobben for deg og du kan ta den vekk igjen når vannet er klart. De har denne på de fleste zoo butikken her i landet også vist du ikke vil handle på eBay.

Link til UV Sterilizer
Da har jeg bestilt fra Ebay! =)

Gleder meg til pakka kommer i posten, å fiskene kan svømme i klart vann igjen
Flott, da skal du se det løser seg for deg

Her er forøvrig link til en forhandler av akvarie utstyr av de fleste slag med grei kvalitet til en god pris fra Hong Kong. Har handlet mye fra denne karen selv og ikke hatt noen problemer med dette

Link her:
Tusen takk igjen

Jøss, skal sjekke det ut!
Begynne å bare handle på nettet, istedenfor dyrebutikken jeg pleier å handle på, der er det Dyrt!

Hva skulle man gjort uten internett? :p
MariaK
Da har jeg bestilt fra Ebay! =) Gleder meg til pakka kommer i posten, å fiskene kan svømme i klart vann igjen :)


Kjøpte du det amerikanske UV filteret det ble linket til ovenfor...? Men det så amerikansk ut for meg?
Du er kanskje ikke klar over at i USA har de annen strømspenning i stikk-kontaktene sine og at kontaktene ser helt annerledes ut? De er ubrukelige i Norge.

Dersom du skal kjøpe elektrisk utstyr fra utlandet, bør du ligge unna land som har sånne stikk-kontakter Som f.eks. USA og England.
Tyskland har samme strømnett som oss og samme stikk-kontakter! Jeg har handlet fra tyske nettbutikker hundrevis av ganger opp gjennom årene til akvariene mine. Se for eksempel Aquaristikshop.de. Den har jeg brukt mest.
Eller for eksempel fra Aquaristic.net.

Regelverk for å handle fra utlandet og innføre til Norge;
Jeg bestilte det uv filteret fra Ebay.. Den Green Killing Machine!
Faen, det tenkte jeg ikke på... Men det må vel være adapter å få tak i til den eventuelt?
Fint tips. Akkurat hva jeg skulle til å lete etter. Fikk et Boyu UV filter i posten i dag, sendt fra Kina. Det var 230V, men med USA plugg på strømforsyningen, og det adapteret som fulgte med passer ikke i norsk kontakt (schuko). Dette adapteret endrer ikke spenningen, bare gjør at USA støpsel passer i norske kontakter. Er utstyret laget for 110V må du ha en transformater i tillegg.
Hans E
Fint tips. Akkurat hva jeg skulle til å lete etter. Fikk et Boyu UV filter i posten i dag, sendt fra Kina. Det var 230V, men med USA plugg på strømforsyningen, og det adapteret som fulgte med passer ikke i norsk kontakt (schuko). Dette adapteret endrer ikke spenningen, bare gjør at USA støpsel passer i norske kontakter. Er utstyret laget for 110V må du ha en transformater i tillegg.


Har du link til den du har kjøpt?
Handlet på Ebay. Kjøpt 22/9, og pakka kom i dag. Sender som vanlig rekomandert post, og det er ikke akkurat ekspress, men det er billig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap